Minder bloggen meer verkeer

minder bloggen meer verkeer

De interactieve afbeelding is een van mijn favorieten uit de “31 dagen Bloggen zonder tekst”.
Omdat deze vorm de ultieme manier is om minder te bloggen maar wél voor meer verkeer zorgt.

Meer met Minder
Verfrissend anders

 

Interactieve afbeelding: Minder Bloggen meer Verkeer

Beweeg over de interactieve afbeelding en de “hotspots” verschijnen.
Sta je op een hotspot dan verschijnt er een klein venster.
Klik op de “Read more” button om naar het betreffende artikel te gaan.
Dit werkt zowel op de desktop / laptop als mobiel.

PS. Lees door na deze interactieve afbeelding.

Een verzameling van nuttige blogtips

De interactieve afbeelding die ik gemaakt heb, geeft jou diverse handige blogtips.
Over de meest uiteenlopende onderwerpen.
Eerlijk: hier had ook een geschreven verhaal van gemaakt kunnen worden.
Maar deze manier van presenteren is verfrissend anders.
Het prikkelt.
Het nodigt uit.
Het zorgt ervoor dat je klikt op de onderwerpen.

 

Meer met minder

Je wilt resultaat zien met je blog.
Dat mensen je artikelen lezen, dit zorgt voor verkeer naar je website.
Elke week een nieuw blogartikel publiceren is een van de manieren.
Maar wat doe je met oude blogartikelen?
Hoe breng je die onder de aandacht?

Daar is dit een prachtig voorbeeld van!
Je brengt oudere blogartikelen, die een verband hebben met elkaar, samen.

Enerzijds is dit van waarde voor je lezer (daar doe je het in eerste instantie voor!).
Anderzijds heb jij er ook profijt van.
Want met relatief weinig moeite breng je oudere artikelen onder de aandacht waardoor deze weer nieuw verkeer krijgen.

 

Hoe zit het dan met de SEO?

Zoals je met dit artikel ziet, heb ik bij de interactieve afbeelding een begeleidende tekst geschreven.
In deze tekst zit mijn SEO.
Daardoor wordt ook dit artikel gevonden door de zoekmachines.

Daarnaast heb ik in de betreffende artikelen weer een link geplaatst naar dit huidige artikel: Linkbuilding.
Op deze manier zorg ik er echt voor dat alles met elkaar in verbinding staat om er een zo groot mogelijk profijt van te hebben.

Tot slot geef ik nog een geschreven opsomming van de artikelen in de interactieve afbeelding aan het eind van dit artikel.

Met de SEO zit het dus wel goed.
Je moet hier slim mee omgaan en het per keer bekijken.

 

Verspreiding via (social) media

Deze interactieve afbeelding ook zeer uitnodigend om te verspreiden via social media. Zoals Pinterest, Facebook, Linkedin, Twiter, Google+, e.d.
Vergeet ook je nieuwsbrief niet.

Dit hoeft niet slechts eenmalig maar kan op verschillende momenten in de tijd over een langere periode. Net zoals je doet met je overige artikelen.

 

Kost deze manier van werken niet heel veel extra tijd?

Als ik deze presentatievorm eenmalig inzet dan is het arbeidsintensief.
De tool zelf (Thinglink) is makkelijk in gebruik.
Het gaat er echter om welke manier (inhoudelijk) voor mij het beste werkt.

Daarbij maak ik gebruik van de gratis versie van de tool en die heeft zijn beperkingen.
Dat is echter ook weer de uitdaging.

Vooraf heb ik besloten dat deze vorm voor mij van waarde is en dat ik hem vaker wil gebruiken.
Daarom het ik er tijd ingestopt om een soort template te creëren van waaruit ik verder kan werken.
Dit kost mij eenmalig meer tijd maar daarna gaat het mij alleen maar tijd opleveren.

Kies daarom 2 á 3 presentatievormen naast tekst in je blog.
Wissel af en ga slim met je tijd om.
Dan levert het je wat op.

 

Hoe breng jij oude blogartikelen onder de aandacht?

 

 

De artikelen in deze interactieve afbeelding:

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *