Op het Blogpodium: Cheryl Porcelijn

blogpodium cheryl porcelijn

Het Blogpodium van Succesvol-Bloggen.
Ondernemers uit mijn netwerk aan het woord waarom ze bloggen:
de successen, de belemmeringen, structuur, focus, prachtige reacties, mooie resultaten en bizarre feiten …

Alles mag.
Het is het verhaal van de ondernemer zélf over zijn blog.
Hiermee bied ik jou een kijkje in de keuken bij zoveel mogelijk verschillende ondernemers.

Wil jij als ondernemer ook met jouw verhaal op het Blogpodium staan?
Lees mijn eerder geplaatste oproep “Jou zoek ik!” voor alle informatie.

 

Op het Blogpodium staat … Cheryl Porcelijn

Haar bedrijf: Cheryl Porcelijn van CPrecision
(klik op een van de onderstaande afbeeldingen voor de link)

blogpodium website

blogpodium facebook

blogpodium linkedin

 

.

.

 

Ten eerste wil ik Yolanda bedanken dat ik op het blogpodium mag staan. Over mijzelf schrijven vind ik altijd lastig, maar ik doe dit met veel plezier en liefde. Yolanda, dankjewel!

 

Wie, wat en hoe?

Ik ben Cheryl – visual designer, eigenaresse van Cprecision, blogger, creatief brein, creatief ondernemer en boekenwurm.
Ik ontwerp en creeër huisstijlen en websites voor ambitieuze en creatieve ondernemers.

Dit doe ik niet door alleen een ontwerp te maken of een website te bouwen. Nee, ik ga eerst met jou in gesprek, vraag je alles over jouw prachtige onderneming en kruip in je huid. Ik zoek naar de precisie van wat jij wilt en ook vooral waarom, de “Why-factor”. Pas als ik alle informatie compleet heb, vertaal ik dit naar een concept en ontwerp dat precies aansluit op wie bent jij als ondernemer.

De trots van deze ondernemers als ze online komen met dat kloppende design, het geeft zoveel plezier! Ze hebben ineens zo’n stevige basis, dat ze hard groeien met hun onderneming én persoonlijk. Omdat het geheel nu echt bij ze past.

 

Ik vond bloggen stom

Ik blog eigenlijk al heel lang, sinds 2011. In eerste instantie persoonlijke blogs en heb tijdens mijn hbo blogs geschreven voor de “schoolkrant”. Af en toe kwam er een blog doorheen waarin ik mijn kennis probeerde te delen. Wat toen geen succes was.

Maar nu blog ik vanwege mijn bedrijf. Om mijn expertstatus te vergroten maar ook omdat ik het fantastisch vind om mijn kennis te delen zodat anderen daar van kunnen leren en daardoor geïnspireerd raken.

Maar het bloggen ging mij niet altijd makkelijk af. In tegendeel, ik vond het stom. Ik ben een hele tijd gestopt met bloggen. Ik kon het niet opbrengen om maar iedere week te “moeten” bloggen. Het werd een verplichting. En wie zit er nou te wachten op mij? Had ik wel genoeg om over te vertellen? Ik blogde omdat ik er van overtuigd was dat je niet kon achterblijven als ondernemer zijnde. Dat is ook zo, maar ik vergat een belangrijk ding; de fun!

 

Mijn redder in nood

Toen kwam ik Yolanda tegen, via Facebook. Zij is expert in bloggen en ik had grootse plannen voor mijn eigen blog. Ik wist alleen niet waar ik moest beginnen. Ik heb bij Yolanda 2 workshops gevolgd en hierdoor heb ik het bloggen weer opgepakt.

Sterker nog, ik ben opnieuw begonnen en op is 1 oktober 2017 heb ik mijn nieuwe blog gelanceerd. Het is een prachtig online magazine geworden en dat wordt gevuld met tips en tricks voor ondernemers die struggelen met hun branding, website of een inspiratie tekort hebben.

Nu realiseer ik mij weer hoe leuk het is om te bloggen en hoe leuk het ook kan zijn. Als je maar dichtbij jezelf blijft en je onderwerpen kiest waar je ontzettend veel over kunt vertellen omdat je ervaring hebt. Vergeet niet dat jij de expert in jouw branche bent. Omarm dat.

Yolanda heeft mij laten zien dat ik genoeg kennis en ervaring in huis heb om dit te delen. Zij heeft mij weer terug naar mijn kern en Why-factor gebracht en geniet ik op dit moment weer van het bloggen. Dit gaat zeker een succes worden!

Yolanda, dankjewel! Je bent mijn redder in nood.

 

 

blogpodium regisseur

Dit zie ik

Ik zag een hele grote blinde vlek.
Zoveel kennis, ervaring, inspiratie en creativiteit en toch niets meer om te vertellen.
Dichtgeslagen.

Het “moeten” breekt op.
Want als iets moet dan is het niet leuk meer.
Dan haal je er geen plezier uit en dat straal je uit.
Waarom zou ik als lezer dan jouw verhaal willen lezen als je het zelf niet leuk vindt?

Het ombuigen van dat “moeten”, dat is waar we mee aan de slag zijn gegaan.
Vertellen wat je echt wilt vertellen.
Waar behoefte aan is.

Cheryl heeft een breed vakgebied waar veel over te vertellen valt.
Dat is tegelijkertijd ook een valkuil.
Want dan “moet” je alles ook vertellen.

De grote vraag is echter: Wat wil je?
Wat wil je vertellen aan je toekomstige klanten?
Op welke manier wil je dat mensen jou gaan onthouden?
Niet als die jonge vrouw die zoveel kennis heeft.
Is natuurlijk heel fijn.
Maar ervaring, empathie, creativiteit en inspiratie zijn belangrijker.
Jij wilt het gevoel krijgen dat Cheryl weet waar ze het over heeft omdat ze jou snapt.
Jij wilt haar vertrouwen.
Jij wilt dat zij een prachtige huisstijl ontwerpt en website maakt op basis van jouw verhaal en gevoel.
Dat er iets uitkomt waar je 100% achter staat.

De verhalen die Cheryl in haar nieuwe blog deelt laten dit zien.
Er zijn onderwerpen bedacht waar zij blij van wordt.
Waarmee je nog veel meer mee kunt doen dan het publiceren van 1 enkel artikel.
Daardoor gaat het stromen, wordt de potentie en de omvang zichtbaar.

Jij als lezer leert haar beter kennen.
Je ziet waar haar unieke waarde en kracht ligt.
Zodat je aan haar denkt als je er aan toe bent.
Omdat je het gevoel hebt “Zij kan van mijn verhaal en gevoel is heel moois maken dat echt bij mij past”.

Het zaadje is geplant.
Er gaat een prachtige blogboom groeien.
Het fundament staat als een huis.
De blinde vlek is weg.
Het “moeten” is “willen” geworden.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Tags from the story
, ,