Op het Blogpodium: Kim Minten

Blogpodium-Kim-Minten

Het Blogpodium van Succesvol-Bloggen.
Ondernemers uit mijn netwerk aan het woord waarom ze bloggen:
de successen, de belemmeringen, structuur, focus, prachtige reacties, mooie resultaten en bizarre feiten …

Alles mag.
Het is het verhaal van de ondernemer zélf over zijn blog.
Hiermee bied ik jou een kijkje in de keuken bij zoveel mogelijk verschillende ondernemers.

Wil jij als ondernemer ook met jouw verhaal op het Blogpodium staan?
Lees mijn eerder geplaatste oproep “Jou zoek ik!” voor alle informatie.

 

Op het Blogpodium staat … Kim Minten!

Haar bedrijf: KimMinten.nl
(klik op een van de onderstaande afbeeldingen voor de link)

blogpodium website

blogpodium facebook

blogpodium linkedin

 

 

.

.

Schrijven om je bedrijf te promoten

Het schrijven van een artikel… De een schudt het zo uit zijn mouw en de ander zit er echt uren op te broeden. Mij lukt het ook niet om op commando een artikel te schrijven. Maar als ik niet aan het werk ben, schiet er vaak wel een onderwerp te binnen. Soms alleen het onderwerp van het artikel en soms ook al de inhoud. Afhankelijk hiervan ga ik direct schrijven of laat ik het nog even bezinken.

 

De reden dat ik artikelen schrijf

Er zijn voor mij meerdere redenen om regelmatig artikelen te schrijven.
De belangrijkste:

  • het draagt bij aan mijn online zichtbaarheid
  • op deze manier kan ik mijn kennis overdragen
  • op deze manier kan ik mijn expertise(s) laten zien

 

Mijn regelmatige basis

Toen ik ongeveer 2,5 jaar mijn onderneming startte, wist ik al direct dat ik artikelen wilde schrijven. Alleen het vinden van de juiste frequentie hiervan vond ik lastig.

Ik ben begonnen met één keer per maand iets te schrijven. Op zich prima, maar ik merkte dat ik hiervan zelf geen voldoening kreeg. In mijn ogen was het te weinig.

Heel fanatiek besloot ik daarop dat ik elke week een artikel wilde schrijven. Dit heb ik welgeteld een maand volgehouden. Het schrijven stond mij steeds meer tegen en het werd zo erg dat ik bijna een jaar geen artikelen meer heb geschreven.

Begin dit jaar heb ik het weer opgepakt. Ik plaats nu twee keer per maand een artikel online. En dit werkt uitstekend voor mij. Ik weet precies wanneer ik weer een artikel klaar moet hebben. En omdat mijn artikelen niet per se tijdgebonden zijn, kan ik vaak vooruit werken. Als ik een keer geen onderwerp weet, heb ik vaak nog een artikel liggen dat ik eerder geschreven heb en kan gebruiken.

 

Topartikelen

Ik probeer er elke keer weer voor te zorgen dat mijn artikel een bepaalde waarde bevat. Maar natuurlijk wordt het ene blog beter gelezen dan het andere blog.

Mijn top-drie-artikelen zijn:

  1. Voor jezelf beginnen als virtueel assistent? Lees mijn tips.
  2. Meldingen op Facebook; hoe schakel je ze in?
  3. Helweek, 7 dagen die je leven veranderen

Een artikel waar ik meerdere reacties op gekregen heb:
Autorespond; hoe koppel je dit aan Facebook?

En jij

En jij… plaats jij regelmatig artikelen? Ik ben erg benieuwd naar jouw verhaal.

Mocht je het leuk vinden om artikelen te lezen over onderwerpen als zelfstandig ondernemerschap, tools, online programma’s, virtueel assistent of virtueel manager, kijk dan eens op http://kimminten.nl/artikelen/.

 

 

blogpodium regisseur

Dit zie ik

Kim ken ik ook persoonlijk.
Daarom hoor ik haar stem in mijn hoofd als ik haar artikelen lees 🙂

Het mooie is dat Kim online net zoals is als offline.
Ze is ontzettend praktisch, weet wat ze wel en niet wil, zoekt direct naar antwoorden op openstaande vragen en heeft een grote kennis van diverse tools en systemen.

Haar blogs worden goed gelezen door andere Virtueel Assistenten.
Omdat zij een enorme bak met ervaring heeft waarvan ze in haar blog een klein stukje laat zien.
Ze geeft ook tips via Twitter en Facebook.
Allemaal erg nuttig voor de ondernemers waarvoor zij werkt (daar ben ik er een van).

Een goede frequentie vinden voor publicatie is belangrijk.
Het moet je niet tegen gaan staan.
Kim heeft dat duidelijk zelf ook gemerkt met als gevolg dat ze er even helemaal geen zin meer in had.
Nu ze het weer opgepakt heeft merkt ze ook de vruchten.
Want door haar kennis en kunde op deze manier te tonen komt ze onder de aandacht bij potentiële klanten.
Een goede wijze om te zien wat ze verder nog meer doet (als je naar de andere pagina’s op haar website kijkt).
Een dame om te onthouden dus.

PS. Haar database “Tools for You” is reuze handig.
Uitleg van de werking van diverse tools, dat gaat je als ondernemer veel tijd schelen.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Tags from the story
, ,