Op het Blogpodium Mireille Beumer

blogpodium mireille beumer

Het Blogpodium van Succesvol-Bloggen.
Ondernemers uit mijn netwerk aan het woord waarom ze bloggen:
de successen, de belemmeringen, structuur, focus, prachtige reacties, mooie resultaten en bizarre feiten …

Alles mag.
Het is het verhaal van de ondernemer zélf over zijn blog.
Hiermee bied ik jou een kijkje in de keuken bij zoveel mogelijk verschillende ondernemers.

Wil jij als ondernemer ook met jouw verhaal op het Blogpodium staan?
Lees mijn eerder geplaatste oproep “Jou zoek ik!” voor alle informatie.

 

Op het Blogpodium staat … Mireille Beumer

Haar bedrijf: Mireille Beumer van Mireille Beumer.
Mirielle is een Visueel Facilitator, dat heeft wel wat uitleg nodig 🙂

In de rol van teambouwer of procesmanager begeleid ik teams bij hun complexe vraagstukken. Mijn opdrachtgevers zijn vaak corporate bedrijven en overheidsinstantie, opdrachten spelen zich af in het domein waar techniek en online leren een rol speelt.

Waar mogelijk maak ik gebruik van schetsen en schema’s. Schema’s helpen om complexe zaken eenvoudig uit te leggen, ze maken duidelijk waar het om gaat en zetten ons aan het denken. Dat komt het proces, de samenwerking en het eindresultaat ten goede. ”

(klik op een van de onderstaande afbeeldingen voor de link)

blogpodium website

blogpodium facebook

blogpodium linkedin

 

.

.

Bloggen, hoe werkt dat voor mij?

“Het gaat goed met jou hè, je bent echt lekker bezig”. Mijn gesprekspartner kijkt me vol trots aan. Ik word er een beetje zenuwachtig van en denk: ‘waar baseert hij dat op, hoe weet hij dat’? Toch mompel ik iets van: “ja, het gaat best lekker, ik ben fijn bezig”.

In de auto naar huis denk ik verder na over deze opmerking. Het is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Sinds ik een klein jaar geleden mijn ‘marketingmachine’ aan heb gezet, zeggen mensen dit vaker tegen me.

Wat is er dan veranderd in het afgelopen jaar? Wat heb ik dan gedaan, dat mensen dit zeggen? Ik neem je mee in mijn verhaal…..

Het is augustus 2016. Op dat moment was ik een half jaar als zelfstandige aan de slag, in de rol van procesbegeleider. Om het concreter te maken: ik begeleid corporate organisaties bij de ontwikkeling en realisatie van online leerplatforms voor hun eigen medewerkers.

Als snel nadat ik me in februari 2016 bij de KvK had ingeschreven, kreeg ik mijn eerste opdracht. Via mijn netwerk. Een oud-collega kon mijn ondersteuning wel gebruiken. De tweede opdracht volgde al snel in de zomer van 2016.. Weer via-via, dit keer bracht een andere oud-collega mij in contact met een grote opdrachtgever.

 

Een vliegende start, maar…

Ondanks deze vliegende start in het eerste half jaar, begon er wel iets te knagen. Wat als deze stroom vanuit mijn netwerk ophoudt? Ik besefte: ik moet iets doen, zodat ook opdrachtgevers die mij nu niet kennen, mij in de toekomst weten te vinden.

Dat was de start van mijn ‘marketingmachine’. Ik besloot mijzelf als ‘expert’ neer te zetten: DE expert in het begeleiden van nieuwe online leerprojecten, DE expert die ervoor zorgt dat ieder idee over een online leerplatform als een resultaat in een corporate organisatie geïmplementeerd wordt. Samenwerken, inspireren, faciliteren en verbinden, dit werden de kernwoorden van mijn toolkit.

 

De aanpak om als expert te worden gezien

Wil je als expert gezien worden, dan moet je laten zien dat je er bent. Dat kan op veel verschillende manieren. Mijn VA Marrigje Bosch en ik ontwikkelden een contentkalender. Het idee was om wekelijks een faciliteer-tip via een post op LinkedIn, en om de week een blog op LinkedIn te plaatsen. Regelmaat dus. Natuurlijk zijn de blogs ook op mijn website www.mireillebeumer.nl te vinden.

Omdat ik erg houd van visualiseren, en geloof in de meerwaarde van beelden, besloot ik bij iedere post en blog, een specifieke tekening te maken. Dat bleek wel een opgave te zijn, om iedere keer een nieuwe, pakkende visual te bedenken.

Last but not least, we ontwikkelden wekelijks een ‘verspreidingsplan’. Met daarin een strategie via welke (andere) kanalen er extra aandacht op de post of blog werd gelegd.

 

blogpodium mireille beumer illustratie
Een typische kenmerkende illustratie van Mireille.

 

Een jaar verder!

En nu? Nu zijn we een jaar later. Het is oktober 2017. Mijn netwerk op LinkedIn is enorm gegroeid, zowel mijn relaties als mijn followers. Mijn doel: ‘minimaal twee nieuwe (= in 2016 voor mij onbekende) opdrachtgevers erbij’ heb ik dubbel gehaald.

Nu krijg ik steeds vaker de reactie dat lezers mijn posts en blogs inspirerend vinden. Ze halen er echt iets voor zichzelf uit. En daar doe ik het voor. Het is mijn missie om inspiratie te brengen en om mezelf steeds meer te ontwikkelen. Want, dat laatste is echt een bijvangst van het schrijven van blogs. Omdat je je steeds weer in het onderwerp verdiept waar je over wilt schrijven. En zo steeds weer nieuwe inzichten krijgt. Win-win dus!

 

Volhouden en doorzetten

Mijn geheim: volhouden en doorzetten. Blijf jezelf inspireren en ontwikkelen. Ik durf te zeggen dat ik mijn expert status heb geclaimd. Alhoewel ik er nog niet ben, want ik heb nog meer op mijn wensenlijstje staan.

Mijn volgende doel is om mijn maillijst te laten groeien. Dat betekent dat ik mijn expertise ga vastleggen in een e-book of een video. Zodat het een concreet product wordt, wat verspreid kan worden.

En over 5 jaar? Dan ligt er een boek van mij in de boekenwinkel. Koop je ‘m dan ook?

 

 

blogpodium regisseur

Dit zie ik

De artikelen van Mireille zijn echt een heel mooi voorbeeld hoe je je kennis laat zien en je expertstatus pakt. Dat bereik je alleen door heel consequent te werken en dit vooral ook vol te houden.
Hierdoor weten mensen precies wat ze aan haar hebben.

Wat ze aan werk doet is best lastig te verwoorden in een enkel woord of zin.
Door haar blog gaat het leven en wordt het begrijpelijk.
Dat dit nieuwe klanten oplevert is echt super.
Daar doe je het voor!

De tips die ze geeft op social media, zijn zeer waardevol en worden door veel mensen interessant gevonden op Linkedin.
Dat ze zichzelf de opdracht gaf om bij elk blogartikel en post een eigen illustratie te maken, is een gouden greep.
Want dit zorgt echt voor een onderscheidend vermogen.
Haar posts vallen in een tijdlijn, zowel Linkedin als Facebook, altijd op.
Omdat het zo’n eigen stijl is.

Met haar huidige blogartikelen legt ze al een mooie basis voor een e-book.
Daar zie ik genoeg mogelijkheden in.
Het hoeft niet moeilijker te zijn dan het is.
Dat boek komt er naar mijn idee een stuk eerder dan ze denkt. 🙂
Wat denk jij?

Lees ook de verhalen van andere ondernemers die op het Blogpodium staan, zoals:

Op het Blogpodium: Cheryl Porcelijn

Op het Blogpodium Miranda van Driel

Op het Blogpodium: Kim Minten

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *