e-book “23 tips om de website te krijgen die je wilt”

e-book briefing opstellen website

Een nieuwe website laten maken……die beslissing is genomen.
Het wordt uitbesteed …….. dat is ook duidelijk.
Hoe verder?

Als ik met een persoon of bedrijf praat over de realisatie van een nieuwe website heb ik heel veel vragen. Over de doelen, eisen, verwachtingspatroon, inhoud, design, functionaliteiten, beschikbaar budget, e.d.
Ik snap dat je deze niet allemaal in 1 keer kunt beantwoorden. Toch zijn er diverse onderwerpen waarover je wél vast kunt nadenken. Dit beschrijf je in je briefing.

De briefing beschouw ik als startpunt.
Het is een bespreekmodel met richtlijnen.
Opgesteld vanuit jouw vakgebied met jouw specifieke bril op.
Ik kijk er vanuit mijn vakgebied en kennis naar: interactieve media.
Het is noodzakelijk dat we elkaar goed begrijpen en vertrouwen om de basis helder neer te zetten.
Dit resulteert uiteindelijk in een offerte die past bij hetgeen we samen besproken én vastgelegd hebben.

Het aanvragen van een offerte gaat bij mij altijd gepaard met een persoonlijk gesprek.
Ik wil graag weten met wie ik te maken heb: als persoon en als bedrijf.
Zitten we op dezelfde golflengte? Zijn we de juiste match?

Niet alleen het resultaat is belangrijk maar ook de weg ernaar toe.
Door een optimale samenwerking bereiken we sámen het beste resultaat.

 

Wat beschrijf je in een briefing?

Het opstellen van een briefing is best lastig.
Je moet vrij concreet zijn.
Welke onderwerpen plaats je erin?

Daarom heb ik een e-book opgesteld met maar liefst 23 onderwerpen die je in een briefing kunt benoemen. Je pikt hier die zaken uit die voor jou belangrijk zijn.
Vraag hem hieronder aan.

 

.

Alternatief voor een briefing: conceptfase

Een alternatief voor een briefing bied ik ook aan: een conceptfase.
In deze fase onderzoek, benoem en leg ik de belangrijkste uitgangspunten samen met jou vast.
Ik ga nog een stap verder door een concept (creatief interactief idee voor de nieuwe website) te ontwikkelen.

Het concept is de kapstok waar alles aan gehangen wordt en zorgt voor een samenhang tussen de verschillende uitingen (naast alleen de website).

Het grote voordeel van deze werkwijze is dat ik direct met je meedenk en ideeën aandraag op diverse vlakken. Met de juiste vragen ontdek ik op welke manier wij het beste resultaat met de nieuwe website bereiken.
Je maakt gelijk gebruik van mijn expertise.

Daarnaast werk je zelf ook effectief en efficiënt door je eigen tijd en energie (=geld) op de juiste manier in te zetten.

Het resultaat van deze conceptfase is een concreet idee van de website met alles wat daarbij hoort. Binnen het budget dat jij tot je beschikking hebt.

Ik zoek vervolgens verschillende teamleden erbij die voor het project het meest geschikt zijn. Samen met jou maken ik een uiteindelijke keuze en gaan we als team aan de slag!

Wat je ook beslist, het zelf opstellen van een briefing of een conceptfase, mijn e-book helpt je op weg.

Tags from the story
, ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *