Zakelijke storytelling: prachtige video voorbeelden

zakelijke storytelling

Na het eerste artikel “Storyteling: omdat we allemaal dol zijn op echte verhalen” volgt deel 2 “De praktische kant van storytelling“.
Daar kreeg je al het voorbeeld te zien hoe Lego storytelling toepast in een video.
Maar ja … dat is slechts 1 voorbeeld.
Terwijl er nog zoveel meer is.
Nu deel 3 met “Zakelijk storytelling: prachtige video voorbeelden”.

 

Voorbeelden zakelijke storytelling op video

Video kijkt lekker weg.
Dat wil echter niet zeggen dat storytelling op video moét.
Elke presentatievorm en medium is goed.
Het gaat uiteindelijk om het verhaal.
Om jouw verhaal.

Hoe je een zo groot mogelijk publiek trekt is aan jou.
Door hem op YouTube te plaatsen bereik je veel mensen maar op je blog heeft een verhaal net zoveel impact.

 

Google Search

In eerste instantie denk je alleen maar aan het mooie verhaal dat vertelt wordt.
Geen idee of het daadwerkelijk gebeurd is overigens.
De video gaat eigenlijk over een product, namelijk Google Search.
We wilden Google Search dichterbij de mensen brengen”, zegt regisseur Abhijit Avasthi. “Google is een technisch product, maar een merk met emoties. Daar wilden we iets mee. We wilden dat mensen zich zouden realiseren hoe magisch Search kan zijn, ook al zoek je alleen naar praktische informatie.

 

Toyota

In 2012 was er de superstorm Sandy die behoorlijk veel schade aanrichtte in New York.
Veel mensen zaten daardoor in de problemen en waren voor hun eten afhankelijk van de voedselbank.
Toyota deskundigen zorgde ervoor dat de verspreiding veel efficiënter werd.
We believe when good ideas are shared, great things can happen”, helpt Toyota veel meer organisaties en bedrijven om efficiënter te produceren. En elk los project versterkt op die manier alle overige projecten en daarmee het corporate narrative. Ze noemen dit bij Toyota ‘The Toyota Effect’.

Simone Levie

Ook dichtbij hebben we een prachtig voorbeeld van storytelling op video.
Een sprookjesachtig en magische verhaal.
Storytelling omtrent een persoon maar ook van een bedrijf.
Want persoon en bedrijf zijn één.

Deze video is alleen beeld, echt heel weinig woorden.
Eigenlijk is heel haar site een groot voorbeeld van storytelling.
Op een andere manier.
Gevoel.

 

Yvette Tick

Yvette is de “Storytelling koningin”.
Zij weet als geen ander hoe je mooie verhalen maakt.
Dat niet alleen, zij  weet ook de mooie verhalen uit jou te halen.
Verhalen waarvan je niet eens wist dat ze interessant zijn of een betekenis hebben.

Op vrijdag 7 juli geeft ze het storytelling event (uitverkocht).
Daar ga ik naar toe!
Overdag maar ook in de avond.
Want dan geeft ze voor een selecte groep van 11 mensen een speciale training
Super veel zin!!!!
Want storytelling geeft je boodschap zo’n enorme meerwaarde!

Mijn kennis deel ik natuurlijk weer met jou in mijn workshops en trainingen.
Want zoals ik in mijn eerste artikel over storytelling al schreef “Iedereen is dol op echte verhalen”.

Wat is jouw verhaal?
In tekst, video of beeld?
Deel je link als reactie onder dit bericht!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *