Content verspreiden gaat sneller dan je denkt.

content verspreiden

.

.

Content verspreiden gaat op verschillende manieren, soms zelfs ongemerkt
Het leek me leuk om eens een inventarisatie te maken van de manieren waarop ik zelf mijn content verspreid. Om te zien welke kanalen in laat liggen, de reden daarvan, welke kansen ik mis en vooral of dat erg is.

Neem mijn inventarisatie als uitgangspunt en ga er vooral ook zelf mee aan de slag.
Het levert je mooie inzichten op waaraan je een actieplan kunt koppelen.

.

Mijn manier van content verspreiden

  • Ik gebruik mijn website om te vertellen over mijn diensten en gerealiseerde projecten.
  • Mijn blog zet ik in om kennis te delen.
  • Twitter, Linkedin, Facebook, Pinterest en Scoopit gebruik ik als social media kanalen.
    Om kennis te delen, te krijgen en voor de interactie.
  • YouTube zet ik o.a. in om achtergrondinformatie te geven over mijn gerealiseerde projecten. Dat is mijn actiepunt: meer doen. Het is namelijk een soort kijkje achter de schermen dat gewaardeerd wordt. Door zowel mijn klant als door de kijker.
  • Daarnaast heb ik twee e-books gerealiseerd, gratis te downloaden.
    Over de meest voorkomende webtermen en de bijbehorende betekenis en 23 tips om een opdrachtomschrijving te schrijven waardoor je de website krijgt die je wilt.
  • Ik heb een digitale nieuwsbrief die ik één keer in de drie weken verstuur (klik hier om je aan te melden).
  • De mail is mijn primaire communicatiebron met klanten.
  • Ik whatsapp.
    Voornamelijk privé maar ook met sommige van mijn klanten. Wat erg makkelijk en direct is.
  • Dan is er nog de mond-op-mond methode.
    Om iemand aan te bevelen maar ook voor het geven van tips, advies en ondersteuning.
    Dat kan altijd en overal met iedereen.
  • Laat ik vooral mijn Mastercourse niet vergeten als training / cursus.
  • Ik ben aangesloten bij de vrouwelijke netwerk organisatie Bites & Business.
    1 keer in de zes weken gaan we met een wisselende groep eten. Het is netwerken om een leuke en ontspannen manier.
  • Tot slot bied ik een overzicht van maar liefst 100 online tools aan die ik zelf in de loop der jaren verzameld heb. Over de meest uiteenlopende onderwerpen.

 

 

content verspreiden

Content verspreiden op een manier die bij je past

Door deze inventarisatie weet ik dat ik veel verschillende kanalen gebruik.
In de loop der jaren komen er steeds een paar bij, maar verdwijnen er ook diverse.
Desondanks laat ik er ook nog een aantal onbenut.
De vraag is of dat erg is.

Ik ben van mening dat je alleen dié informatie kanalen moet kiezen die zowel bij jou als bij je doelgroep passen. Het heeft namelijk helemaal geen zin om een podcast te maken als niemand er naar gaat luisteren. Of om een online programma te bedenken die niet aansluit bij de behoefte (wil je mijn korte vragenlijst daarover nog even invullen? Dat kan hier).

Laat je vooral niet gek maken en kies datgene …

  • … dat bij je past;
  • … waar je je goed bij voelt;
  • … waar je doelgroep behoefte aan heeft;
  • … dat het meeste effect en resultaat geeft.

 

Zelf aan de slag

Maak zelf een overzicht van hetgeen je nu gebruikt.
Ik denk dat je ook een aardig lijstje krijgt van de verschillende manieren waarop je nu je content verspreid.
Schrap datgene wat niets oplevert en waar je je niet goed bij voelt.
Vul het lijstje aan met datgene waar je wel wat aan hebt. Op korte of lange termijn.

Een voorbeeld van een overweging van een social media kanaal dat ik gebruik: Scoop.it
Een fantastisch kanaal om kennis te verzamelen en te delen, het is gemakkelijk en gebruiksvriendelijk in gebruik. Het is een kanaal die niet heel erg bekend is bij een groot publiek. Het levert me niets concreets op als ik heel eerlijk ben. Toch wil het behouden, omdat ik eruit kan putten als het gaat om kennis verzamelen. Dat heeft voor mij waarde. Zo kun je bij elke vorm van content verspreiden je eigen afweging maken.

Zie je door de bomen het bos niet meer?
Dat kan ik me goed voorstellen, er is ook zo ontzettend veel mogelijk.
Een goede keuze maken is best lastig, zeker als het voor jezelf is.

Stuur een berichtje naar me als je ergens over twijfelt.
Ik hoor namelijk graag waar jij tegen aan loopt in het kader van een nieuw online programma dat ik aan het ontwikkelen ben. Jouw twijfels zullen namelijk vast niet op zichzelf staan.

.

Bewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *