3 Tips voor een geslaagde training
Uit eigen ervaring én uit feedback van de deelnemers.
Recent heb ik de training “De Geheimen van Slimme Creatieve Content” gegeven. Wat zijn de triggers waarom iemand meedoet aan een training? In dit artikel geef ik je 3 waardevolle tips die je zo gebruikt voor je eigen training of workshop. Ik spreek uit eigen ervaring maar geef je ook de feedback van de deelnemers.
Daarnaast zie je prachtige sfeerfoto’s gemaakt door deelnemer en fotograaf Lia Remmelzwaal. Tot slot een paar leuke social media berichten geplaatst door de deelnemers op diverse kanalen.
Kijk en lees mee!
Als je je afvraagt of ik niet bang ben dat iemand anders dit precies zo gaat overnemen (lees kopieren). Nee dat ben ik niet. Ik doe het op mijn manier en geef mijn specifieke kennis in een trainingsdag, dat doet niemand anders zoals ik dat doe 🙂
It doens’t have to be perfect,
Make it work.
Werkboek
Persoonlijke opdracht voor
elke deelnemer
De context van de training
Om de context van de training duidelijk te maken even heel kort de belangrijkste kernpunten.
Tijdens de training worden er 3 geheimen ontrafelt:
- Het geheim om precies de juiste content te maken waar behoefte aan is bij jouw doelgroep.
- Het geheim hoe je op een authentieke wijze content maakt.
- Het geheim hoe je van één artikel minstens 10 berichten maakt.
- Het geheim hoe met wat je hebt veel meer kunt doen en dus tijd bespaart.
- Het geheim om steeds verrassend anders te zijn.
Met alles wat je in deze dag leert kun je direct aan de slag om je eigen berichten te maken. Voor zowel je blog, website, social media, nieuwsbrief, … verzin het maar! Deze dag staat in het teken van actie, dat is duidelijk.
Goed nieuws
Wil jij ook deze geheimen weten? Goed nieuws, vrijdag 5 juli geef ik de training nog een keer voor een selecte groep van slechts 7 deelnemers. De investering voor deze geheel verzorgde training bedraagt 165 euro ex. btw (aftrekbaar als studiekosten).
Je krijgt een digitale factuur,
na betaling zit deze ook in je mailbox.
3 Tips voor een geslaagde training (eigen ervaring)
Ik vraag altijd wat de trigger is om aan een training mee te doen. Wat is het dat aanspreekt, waardoor wordt de beslissing om deel te nemen genomen? Voor iedereen is dit anders. Deze vraag geeft inzicht of de beschrijving duidelijk genoeg is. Belangrijker nog: of datgene eruit gepikt wordt wat ik belangrijk vind. Als jij een training of workshop geeft dan zou ik zeker deze vraag niet vergeten te stellen.
In dit geval zijn er drie elementen, ik deel ze graag met je.
Tip 1: Besteed aandacht aan het kiezen van een locatie.
De training wordt gehouden in een Business Caravan (van GenietMee.nl) die deze dag staat op een boomgaard in Bunnik. Iets compleets anders en waarvan je van te voren al weet dat het je creatieve brein prikkelt.
Mijn tip:
Een “suffe” ruimte die compleet prikkelarm is kan een optie zijn, als je het op die manier ook bedoelt. Besteed anders echt aandacht aan het kiezen van een inspirerende ruimte, het komt je training ten goede. Het draagt bij aan de creativiteit en het breekt het ijs bij binnenkomst direct!
Tip 2: Geef er een andere draai aan.
Het onderwerp van de training gaat over het maken van online berichten, terwijl de training compleet offline is. Juist het offline denken, werken en spreken met andere ondernemers (kleine groep) spreekt aan. Je wordt direct in de actiemodus gezet.
Mijn tip:
Kies een werkvorm die niet voor de hand ligt maar wel heel effectief is. Je komt daarmee uit je tunnelvisie als deelnemer. Doe het eens anders dan je normaal doet.
Tip 3: Het juiste onderwerp maar maak het niet te groot.
Behoefte aan inspiratie, focus en structuur. Maar vooral ook de behoefte om het makkelijker te maken. Dat is waar de behoefte van de deelnemers ligt. Het onderwerp leent zich om heel groot te maken, maar het heeft geen zin om mensen te overladen met kennis en tips. De kwartjes moeten zelf vallen. Geef de tijd om het te laten bezinken en vooral om erover te praten.
Mijn tip:
Vooraf heb ik een digitaal formulier opgestuurd met een paar vragen. Hierdoor weet ik precies per deelnemer de informatiebehoefte en stem ik mijn informatie hierop af. Geen standaard riedel dus maar persoonlijke aandacht.
Sfeerimpressie
Social media berichten
Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht dat is gedeeld door @ the_niceway op
Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht gedeeld door Lia Remmelzwaal Fotografie (@liaremmelzwaalfotografie) op
Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht gedeeld door Karin - Astraya Astrologie (@karin_janssen_astraya) op
Dit bericht bekijken op InstagramEen bericht gedeeld door Marjolein|GenietMee (@genietmee) op
Enthousiast geworden? Je kunt er 5 juli bij zijn!
Deze compleet verzorgde 1-daagse training ga ik op vrijdag 5 juli nog een keer geven op deze fantastische plek! Er is ruimte voor maximaal 7 deelnemers.
Jouw investering bedraagt 165 euro ex. btw en is volledige aftrekbaar als studiekosten.
Je krijgt een digitale factuur,
na betaling zit deze ook in je mailbox.