Je blog verspreiden via diverse kanalen

Special Zakelijk bloggen tips | Succesvol-Bloggen.nl | bloggen | contentstrategie

12 speciaal geselecteerde artikelen

Blog verspreiden via diverse kanalen

Je maakt blogartikelen met een bepaald persoon in je achterhoofd: jouw persona. Deze persona staat voor jouw ideale klant. Hij/zij zoekt antwoorden op vragen, oplossingen voor problemen of voor het invullen van een bepaalde behoefte. Maar wat doe je nadat je een artikel gemaakt hebt?

Voor het verspreiden van je artikelen maak je onderscheid tussen je warme netwerk (mensen die je al kent) en de “koude” kant. Je warme netwerk zijn je bestaande klanten, die op je e-maillijst staan en die je actief volgen op een van de sociale mediakanalen. Je stuurt een nieuwsbrief en plaats je artikel op je eigen bedrijfspagina (Facebook) of tijdlijn (Linkedin). De koude kant is je artikel onder de aandacht brengen bij alle andere mensen binnen je doelgroep maar die je nog niet kent. Denk hierbij ook aan Twitter, Pinterest, Instagram, YouTube, e.d.

Google laat ik met SEO even buitenbeschouwing. Want dit is iets dat je doet tijdens het maken van een artikel. Een goede SEO zorgt voor het grootste gedeelte van je bezoekers, hier hoef je niets voor te doen. Je kunt rekenen op zeker 80% van je bezoekers via Google als je SEO op orde is.

Actieve blogpromotie is heel normaal. Waar we vaak over twijfelen is hoe vaak je dit mag doen bij een en hetzelfde artikel. Val je dan niet steeds in herhaling? Voelt dit niet als spam? Wat denken mensen wel niet als je een artikel een paar keer onder de aandacht brengt?

De antwoorden op deze vragen lees je allemaal terug in de 12 artikelen die hieronder staan. Doe aan blogpromotie als je wilt dat je artikelen gelezen worden en onder de aandacht komen bij je doelgroep. Anders is het gewoon een leuke hobby.

Gratis werkboek blogpromotie

Download het gratis werkboek voor je blogpromotie. Dan weet je precies wat je voor een promotieberichten je gaat maken.

Al met al is het veel informatie, maar iets lezen is iets anders dan begrijpen, toepassen en doen. Schroom niet om contact met mij op te nemen als je wel wat hulp kunt gebruiken.

Succes!

Er zijn nog 5 andere specials