Content verspreiden gaat sneller dan je denkt

content verspreiden

Content verspreiden (zoals blog artikelen) gaat op verschillende manieren, soms zelfs ongemerkt. Ter inspiratie laat ik zien hoe ik zelf mijn artikelen verspreid. Dit is de manier die voor mij werkt. Jij maakt weer je eigen afweging, omdat dit bij jou én jouw doelgroep past.
De manier waarop jij jouw blog onder de aandacht kunt brengen laat ik zien in een infographic in dit artikel.

Neem mijn inventarisatie als uitgangspunt en ga er vooral ook zelf mee aan de slag.
Het levert je mooie inzichten op om een actieplan aan te koppelen.

Dit artikel is eerder gepubliceerd in Mei 2016.
Hij is volledig geoptimaliseerd en voorzien van nieuwe content.

.

Mijn manier van content / blog artikelen verspreiden

  • Ik gebruik mijn website als basis, het centrale punt voor ieder zijn blog.
    Mijn frequentie is twee keer per week een nieuw artikel (Met en Zonder Tekst!).
  • De social media kanalen gebruik ik voor de blog promotie.
    Twitter, Linkedin, Facebook, Youtube, Pinterest en Instagram.

    Op het ene kanaal ben ik meer actief dan het ander, op de een wat socialer dan de ander. Want het is onmogelijk om alles goed te doen. Mijn focus ligt op Facebook en Linkedin, daar ga ik de interactie aan. Daar ontstaan de sociale contacten.
    YouTube is een belangrijke bron om de 60 seconden Online Zichtbaarheid Video Tips, die ik samen met Annemieke van Waterschoot van Spiegelei Communicatie maak, te plaatsen.
  • Daarnaast heb ik diverse freebies, gratis te downloaden.
    Dit is speciaal voor mijn nieuwsbrieflezers. Elke maand komt er een waardevolle freebie bij.
  • Naast de freebies heb ik ook twee e-books gemaakt die niet specifiek over het bloggen gaan maar wel over je website.
    Deze verstuur ik nog regelmatig naar mensen die een nieuwe website willen maar geen idee hebben wat er allemaal bij komt kijken. Het is een handige manier om je ideeën, uitgangspunten en doelen naar boven te krijgen. Daarnaast heb ik ook een e-book gemaakt met de meest voorkomende webtermen, om helderheid te geven.
    webtermen en de bijbehorende betekenis en 23 tips om een opdrachtomschrijving te schrijven waardoor je de website krijgt die je wilt.
  • Ik heb een wekelijkse nieuwsbrief met daarin een Blog Tip.
    Schrijf je hier in>
    Hierin staan ook vooraankondigingen van workshops, trainingen en speciale downloads.
  • De mail is mijn primaire, directe, communicatiebron met klanten.
  • Verder gebruik ik Facebook Messenger, zowel tekst als video.
    Enorm makkelijk en altijd beschikbaar (als jij Messenger gebruikt).
  • Facebook live, alleen maar ook in een duo interview (met de tool Belive).
    Ook dit is een manier om mijn verhaal te vertellen. Met als kern altijd een vraag of een specifiek probleem waar mijn ideale klant tegenaan loopt.
  • Webinars over een specifiek onderwerp dat natuurlijk helemaal aansluit bij Succesvol Bloggen.
    De basis van een webinar kan trouwens heel goed een populair blog artikel zijn. Want als iets goed gelezen wordt wil dat zeggen dat er een specifieke behoefte is, daar kan ik met een webinar mooi op in spelen door verdieping te geven. Dit doe ik met name in kenniswebinars.
  • Dan is er nog de mond-tot-mond methode.
    Om iemand aan te bevelen maar ook voor het geven van tips, advies en ondersteuning.
    Dat kan altijd en overal met iedereen. Als je net vertelt dat je een blog hebt, en waarover je blogt, weet niemand dat. Vertel!
  • Ik ben aangesloten bij diverse netwerkorganistaties.
    Daar vertel ik wat ik doe wat ervoor zorgt dat ik bij een groter publiek onder de aandacht kom. Vaak worden er hier visitekaartjes uitgedeeld, daar staat mijn blog ook op. Hoe zit dat bij jou?
  • Tot slot: de zoekmachines!
    Hier hoef ik helemaal niets voor te doen. Als de SEO van mijn blog artikel op orde is wordt het artikel gevonden.
    De gemiddelde houdbaarheid van een blog artikel is 700 dagen!
    Leestip 👉 Houdbaarheid van een blog artikel

Waarschijnlijk ben ik nog wel iets vergeten. Omdat het zo vanzelfsprekend is geworden dat ik er niet meer over nadenk. Al met al is het ongemerkt een hele lijst geworden. Dat moet ook wel als ik online zichtbaar wil zijn.

Tekst gaat onder de infographic door.

 

Content verspreiden gaat sneller dan je denkt. Succesvol-Bloggen.nl #content #blog #infographic #blogpromotie

 

 

Content verspreiden op een manier die bij je past

Doordat ik zelf een inventarisatie heb gemaakt in de wijze waarop ik mijn artikelen verspreid, weet ik dat ik veel verschillende kanalen gebruik. In de loop der jaren komen er steeds een paar bij, maar verdwijnen er ook diverse. Desondanks laat ik er ook nog een aantal onbenut. De vraag is of dat erg is.

Ik ben van mening dat je alleen dié informatie kanalen moet kiezen die zowel bij jou als bij je doelgroep passen. Het heeft namelijk helemaal geen zin om een podcast te maken als niemand er naar gaat luisteren. Of om een online programma te bedenken die niet aansluit bij de behoefte.

Laat je vooral niet gek maken en kies datgene …

  • … dat bij je past;
  • … waar je je goed bij voelt;
  • … waar je doelgroep behoefte aan heeft;
  • … dat het meeste effect en resultaat geeft.

 

Zelf aan de slag

Maak zelf eens een overzicht van hetgeen je nu gebruikt. Ik denk dat je ook een aardig lijstje krijgt van de verschillende manieren waarop je nu je artikelen verspreid. Schrap datgene wat niets oplevert en waar je je niet goed bij voelt. Vul het lijstje aan met datgene waar je wel wat aan hebt. Op korte of lange termijn.

content verspreiden

Een voorbeeld van een social media kanaal dat ik gebruik: Scoop.it
Een fantastisch kanaal om kennis te verzamelen en te delen, het is gemakkelijk en gebruiksvriendelijk in gebruik. Het is een kanaal die niet heel erg bekend is bij een groot publiek. Het levert me niets concreets op als ik heel eerlijk ben. Toch wil het behouden, omdat ik eruit kan putten als het gaat om kennis verzamelen. Dat heeft voor mij waarde. Zo kun je bij elke vorm van content verspreiden je eigen afweging maken.

Zie je door de bomen het bos niet meer?
Dat kan ik me goed voorstellen, er is ook zo ontzettend veel mogelijk.
Een goede keuze maken is best lastig, zeker als het voor jezelf is.

Stuur een berichtje naar me als je ergens over twijfelt.
Jouw twijfels zullen namelijk vast niet op zichzelf staan.

 

Heb jij een duidelijk beeld hoe jij jouw blog artikelen verspreidt?

 

Geen tijd om het artikel te lezen? Pin het en lees later.

Content verspreiden gaat sneller dan je denkt. Succesvol-Bloggen.nl #content #blog #infographic #blogpromotie

.

Bewaren

5 Comments

  • Hoi Yolanda, interessant artikel weer! Wat ik me afvraag bij SEO: gebruik jij de premium versie van Yoast, of de standaard versie?

    Ik ben benieuwd!

    • Ik gebruik de premium versie. Daarbij kun je meerdere zoekwoorden toekennen, is er een automatische redirect bij het aanpassen van je url, zie je voorbeelden hoe je post er uit ziet bij het delen op social media en is er een lijst met voorgestelde interne links. Maar de gratis versie is ook echt prima, die heb ik zelf ook lang gebruikt.

      • Ja, heel interessant! Dankjewel. Ik overweeg ook om als mijn nieuwe site live is, de premium versie te gaan gebruiken. En zo duurzaam aan mijn zichtbaar- en vindbaarheid te werken. Maar eerst de website online!

  • Dankjewel! Nuttige en waardevolle info weer. Maarre… mond-OP-mond, moet dat echt? Bah! 😀

    • Haha, ben blij dat je het zegt!! Lijkt mij ook wel een beetje erg plastisch 🙂
      Heb het aangepast naar Mond TOT Mond, lijkt mij ook een beter plan.

Comments are closed.