Blogpromotie op social media, zo haal je er het meeste uit

promotie voor je blogartikel | succesvol-bloggen.nl

Een artikel maak je omdat je wat te vertellen hebt, dan wil je ook dat mensen het lezen
(jouw doelgroep, die wil je bereiken).

Hoe zorg je dat je aan promotie doet?
Daarvoor gebruik je diverse kanalen, waarvoor je verschillende berichten maakt.
Want elk kanaal vraagt om een specifieke aanpak.
Hoe je dat doet zie je in het onderstaande werkboek, heel praktisch en direct toepasbaar
(geen inschrijving nodig).

.

Terug naar de basisvraag: waarom aan promotie doen?

Simpel: promotie hoort erbij.
Dat wil helemaal niet zeggen dat je het van de daken moet schreeuwen maar regelmatig laten weten dat er een artikel van jouw hand is, kan helemaal geen kwaad. Daar ligt vaak al het probleem:

  • bang om in herhaling te vallen;
  • bang om te vaak te promoten en
  • bang dat iemand het misschien al een keer heeft gelezen.

Waar je dan van uit gaat is dat iedereen alles van jou ziet, helaas is dat niet zo. Je mag blij zijn als zo’n 10 tot 15% van jouw doelgroep je bericht ziet. Eigenlijk doe je mensen alleen maar een plezier door vaker te promoten. Dan komt gelijk de volgende vraag…

 

Lees ook:

11 Tips voor een goede SEO

.

Hoe vaak moet je aan promotie doen?

Dat hangt af van het kanaal dat je kiest.
Onder je warme doelgroep kun je het een keer laten weten via een nieuwsbrief. Terwijl twitter een heel vluchtig kanaal is en je dus prima een paar keer per dag een bericht kunt voorbij laten komen. Bij Facebook heb je je eigen tijdlijn, je bedrijfspagina en verschillende groepen.

De ene promotie is de andere niet. Promoten om het promoten is niet goed, geef ook in een bericht echt waarde. Je bezoeker is op het specifieke kanaal voor een speciale reden en wil daar iets waardevols zien. Dat betekent dat je wel aan promotie doet maar niet steeds op dezelfde manier.

Promotie is jezelf laten zien en de waarde die je biedt, hiervoor gebruik je een steeds andere invalshoek. Dat doe je ook met de promotie van je artikel: je haalt er stukjes uit.

Dan heb je tot slot ook nog te maken met het begrip tijd. Verspreid je berichten over de tijd en over de diverse kanalen.
Met tijd bedoel ik niet alleen het tijdstip op een dag, dat doe je namelijk ook, maar vooral in welke periode van de week/maand/jaar. Door berichten te maken van een artikel heb je gelijk een voorraad aan berichten die je het gehele jaar door kunt gebruiken. Dat is slim en efficient werken.

.

Welke promotieberichten maak je dan?

Daarmee gaat het onderstaande praktische werkboek jou helpen. Je ziet welke kanalen je kunt inzetten en wat voor een soort berichten je kunt maken. De invulling is aan jou.

Klik op de onderstaande afbeelding en de pdf opent in een nieuw venster.
Heel veel succes!

.

Werkboek

Zonder inschrijven direct voor jou: klik, kijk en actie.

werkplan blogpromotie | succesvol-bloggen.nl
Klik op de afbeelding en het werkboek opent direct in een nieuwe tab.