Het Blogpodium van Succesvol-Bloggen.
Ondernemers uit mijn netwerk aan het woord waarom ze bloggen:
de successen, de belemmeringen, structuur, focus, prachtige reacties, mooie resultaten en bizarre feiten …
Alles mag.
Het is het verhaal van de ondernemer zélf over zijn blog.
Hiermee bied ik jou een kijkje in de keuken bij zoveel mogelijk verschillende ondernemers.
Wil jij als ondernemer ook met jouw verhaal op het Blogpodium staan?
Lees mijn eerder geplaatste oproep “Jou zoek ik!” voor alle informatie.
Op het Blogpodium staat … Jolanda Hoogkamer!
Haar bedrijf: With joy – coaching & training.
Jolanda is intuïtie en energiecoach en ze helpt hooggevoelige vrouwen met alle thema’s rond hoogsensitiviteit op persoonlijk en zakelijke vlak.
(klik op een van de onderstaande afbeeldingen voor de link)
Leven vanuit passie
In 2008 de deuren van mijn bedrijf: Leven vanuit Passie. Ik had 7 jaar intensief opleidingen gevolgd en als coach, healer en reader wilde ik mensen gaan helpen. Online marketing stond echt nog in de kinderschoenen en om eerlijk te zijn had ik er ook geen oog voor. Natuurlijk had ik een website, maar echt inkomen genereren uit mijn bedrijf lukte amper.
Dus ik nam een zijsprong en kwam in het organisatieadvies en het coachen van projecten terecht. Vanaf 2014 werk ik volledig als ZZP-er en ik kon mezelf financieel goed redden. Ik nam simpelweg alles aan wat op mijn pad kwam.
Online zichtbaarheid geeft succes
In de zomer van 2016 zag ik online een aantal coaches steeds meer zichtbaar worden. Toen begon het bij mij te kriebelen en ik besloot de sprong te wagen en alleen nog maar te doen waar mijn hart ligt: persoonlijke ontwikkeling. Ik liet het werk voor organisaties helemaal los.
Bloggen is een vak apart
Ik ging me verdiepen in online marketing en ik wist al snel dat ik aan mijn zichtbaarheid moest gaan werken. Dat bleek nog een hele uitdaging, als perfectionist. Ik had al snel door dat bloggen en schrijven echt een vak is. Dus ik boekte mijn eerste blogtraining en ik ging met mijn eigen kritiek aan de slag.
150 mensen op mijn mailinglijst door 1e artikel
In december 2016 schreef ik mijn eerste artikel voor een online magazine, 6 tips voor meer energie in de wintermaanden. In het artikel verwees ik naar mediteren en ik maakte een lichtmeditatie, die je aan kon vragen. 150 mensen vroegen de meditatie aan, maar het was vele malen meer gelezen. Ik was er zo trots op, het voelde alsof ik de sleutel had gevonden. En ik had de eerste 150 mensen op mijn mailinglijst!
Mijn beste artikel tot nu toe
Hooggevoelige mensen ontvangen meer prikkels en verwerken die prikkels op een intenser niveau dan mensen die niet hooggevoelig zijn. Dit is echt een pijnpunt van mijn doelgroep en ze hebben een groot verlangen om hier iets aan te kunnen doen.
Toen ik hierover ging schrijven kreeg ik daar niet alleen heel veel reacties op, maar ook nieuwe klanten! Mensen gingen zelf het artikel delen en ik kreeg zo’n 10.000 nieuwe website bezoekers. Ook kon je weer een meditatie aanvragen, deze meditatie is wel 1300 keer aangevraagd!
.
Hooggevoeligheid: oefening met energie die je helpt bij overprikkeling
.
Schrijven voor een online platform
Mijn keuze om te gaan publiceren op online magazines is een schot in de roos geweest. Zij hadden al een groot bereik met hun website en Facebook en in dat bereik zat mijn doelgroep! De ene website had zo’n 11.000 volgers en de andere website zo’n 80.000 volgers. Na ruim een jaar werken aan mijn zichtbaarheid heb ik dat bereik nog steeds niet, dus ik blijf voorlopig zeker ook gebruik maken van de online magazines.
Mijn uitdagingen om te schrijven en publiceren
Ondanks dat ik al tientallen artikelen en nieuwsbrieven heb geschreven vind ik het soms nog steeds lastig om te schrijven. Mijn perfectionisme zorgt ervoor dat ik er soms echt lang over kan doen. Ik kan maar blijven strepen en herschrijven. Omdat het me niet zo soepel af gaat stel ik het ook nog wel eens uit. En voor je het weet zijn er 2 maanden voorbij en heb ik niets gepubliceerd.
Mijn grootste kans
Afgelopen jaar heb ik ongeveer eens per 2 maanden gepubliceerd op andere platforms. Stel dat ik dat iedere maand had gedaan, of 2 keer per maand? Hadden al mijn resultaten dan 2 keer of 4 keer zo groot geweest?
Mijn schrijfdoelen voor 2018
In 2018 is mijn streven om tenminste 2 keer per maand een artikel te publiceren. Ik kies ervoor om nog maar voor 1 platform te schrijven zodat die lezers mijn naam en schrijfstijl echt gaan leren herkennen. Ook wil ik meer content voor mijn eigen website gaan schrijven. De bezoekersaantallen van mijn eigen website nemen ook flink toe, dus het is belangrijk om ook daar mensen mijn energie en waarde te laten voelen en ervaren.
Andere manieren om zichtbaar te zijn
De laatste maanden heb ik ontdekt dat webinars geven me heel goed af gaat. Mensen kunnen dan ook echt mijn energie voelen, waardoor ze zelf meer leren en ook eerder klant worden, omdat ze voelen dat ik ze kan helpen.
In 2018 wil ik nog meer gaan spelen met alle mogelijkheden van online marketing in woord, beeld, geluid en energie. Ik geniet er echt van om zoveel mogelijk waarde en content te verspreiden en zo de wereld een stukje mooier te maken!
Dit zie ik
Voor Jolanda is het echt een schot in de roos geweest om te publiceren op online magazines.
Ze heeft ook een heel dankbaar onderwerp.
Het artikel dat zoveel succes heeft, waarvan je de link ook in dit artikel terug vindt, is redelijk beknopt maar vervult één grote behoefte. Namelijk een oefening die je, gratis, kunt aanvragen.
Daar is veel behoefte aan.
Wat heel goed is, is dat je deze op haar eigen website aanvraagt en niet op het online platform.
Hierdoor brengt ze haar eigen site, en werkzaamheden, onder de aandacht.
Want dat is natuurlijk wel wat je wilt.
De blog op haar eigen website moet groeien.
Dat kan alleen als ze daar ook eigen materiaal publiceert.
Volwaardige blogartikelen.
Een balans tussen enerzijds publiceren in het online magazine en anderzijds op haar eigen blog.
Dat is zoeken en spelen.
Ondertussen werkt ze goed aan haar online zichtbaarheid.
Super goed!
Wil je lezen hoe andere ondernemers hun blog ervaren?
Het succes, de strubbelingen, het proces?
Lees ook de verhalen van deze ondernemers:
Op het Blogpodium: Germo Bekendam >
Op het Blogpodium: Katinka Michiels >
Op het Blogpodium Annemieke van Waterschoot