7 Topboeken om te lezen, mijn aanraders

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content

7 Topboeken om te lezen

Boeken, de papieren versie of de digitale, ik ben er dol op. Boekwinkels hebben een grote aantrekkingskracht (ook de online versies) en zijn super gevaarlijk voor mij. Kleding, schoenen of tassen, daar geef ik weinig om. Maar boeken, tja.

Wat ik allemaal lees ter “vermaak” dat is ook interessant maar ik denk dat je waarschijnlijk meer behoefte hebt om te weten welke boeken interessant zijn op het gebied van het maken van content. Zoals copywriting, social media, seo en dergelijke. Daarom heb ik een lijst van 7 topboeken samengesteld die ik de moeite waard vind.

Eerder heb ik een artikel gemaakt over 10 topboeken over online ondernemer.

 

Deze 7 boeken staan in mijn boekenkast

 

Super Social – Elja Daae

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content “Je klanten zijn de hele dag online, waar blijf jij? Met dit boek bouw je onweerstaanbare social media waarmee je mensen echt bij je onderneming betrekt. Super social verandert de manier waarop je sociale media gebruikt. Niets als iets leuks voor erbij, maar als de basis van je communicatiestrategie. Maak van je onderneming het kloppende hart van een community waar iedereen deel van uitmaakt.”

Net gelezen en helemaal top. Voor mij geen nieuwe kost maar het is fijn om een bevestiging te zien hoe ik het zelf ook aanpak met mijn klanten. Dezelfde weg volg en hetzelfde belangrijk vind.

Bestellen kan bij Bol.  |  Website bij het boek.

 

Instaproof – Kirsten Jassie

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content

“Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? Hoe vind ik influencers die bij mijn merk passen? Of: hoe word ik er zelf een? En uhm… hoe schrijf ik eigenlijk een triggerende bio? Kortom: hoe kickstart ik mijn weg naar Insta(nt) succes?

In Instaproof geven Insta-experts @kirstenjassies en @joycenafzger antwoord op al jouw brandende Instagramvragen. Instaproof is dé Instagramgids die insta(nt) succes voor ie-de-reen haalbaar maakt, of jij nou een lokale bakkerij (met fan-tas-stische croissants) runt of het nieuwste online mode-icoon (hallo Anna Wintour 2.0!) wil worden. Het boek staat bol van de praktische tips & tricks, naar bevat ook boek inspirerende succesverhalen van Nederlandse Instagrammers. Kriebels om je Instagram te upgraden gegarandeerd!”

Ideaal voor elke ondernemer die Instagram zakelijk wilt inzetten, alle facetten komen aan de orde. Prachtig vormgegeven en ook met veel praktische tips.

Bestellen kan bij Bol.  |  Website bij het boek.

 

Snap,  fotografie met je smartphone – Ankie Wijnen

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content

“Met je smartphone kun je bijna net zulke mooie foto’s maken als met een spiegelreflexcamera. Als je maar weet hoe. Anki Wijnen, bekend van haar blog Zilverblauw.nl en auteur van het populaire boek fotografie-boek Shoot!, deelt haar
tips en tricks en laat zien hoe je met je smartphone fantastische foto’s kunt maken. Altijd en overal, want je smartphone heb je altijd bij de hand.”

Stockfotografie voor je blog en social media kan altijd, maar leuke eigen foto’s maken die je verhaal versterken is nog leuker. Een mobiel hebben we allemaal en met de tips uit dit boek wordt het een stuk makkelijker en leuker.

Prachtig vormgegeven (daar val ik altijd voor) en heerlijk om door te bladeren. Volg vooral ook haar Instagramaccount.

Bestellen kan bij Bol.  |  Bekijk hier de website van Ankie.

 

Customer Journey in kaart –  Frankwatching serie

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content

“Hoe goed ken jij je klanten? Ontdek hoe je met online middelen, tools en data de customer journey in kaart brengt. Van behoefte tot aankoop, van aankoop tot ambassadeurs.”

Je klant echt goed kennen en precies datgene brengen waar hij behoefte aan heeft. Het gaat niet om zenden maar om verbinding maken en leggen. Niet vertellen wat jij wilt vertellen, of het product dat je wilt verkopen of die dienst die zo super is. Daar gaat het niet om. Hoe kun jij mij het beste helpen? Dat is de essentie van alle content die je maakt en verspreid.

Boek bestel je bij Managementboek.  |  Website van Frankwatching.

 

 

Het Business Model You  – Tim Clark

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content

“Droomt u van een nieuwe loopbaan of een nieuw levenspad? Dat doen we allemaal. Maar de meesten van ons hebben geen gestructureerde manier om zichzelf opnieuw uit te vinden. En dat terwijl door veranderende businessmodellen op de werkplek ons professionele en persoonlijke leven uitdagender is dan ooit. 

Hoe krijgt u weer meer vertrouwen en plezier in uw loopbaan? 

Hetzelfde team dat de bestseller ‘Business Model Generatie’ creëerde, laat in ‘Business Model You’ zien hoe u met behulp van de Canvas-methode systematisch aan de slag kunt met vragen als: Wat vind ik leuk? Wat kan ik? Wat past bij me? Welke waarde voeg ik toe? Hoe verkoop ik dat? “

Een boek van een compleet andere orde maar net zo belangrijk. Want als ondernemer doe je waar je plezier in hebt, energie van krijgt en vooral waar je passie ligt. Dit boek is wederom super vormgegeven en dat maakt het voor mij extra aantrekkelijk. Opdrachten zijn op diverse manieren inzetbaar, ik gebruik ze ook wel in trainingen.

Boek bestel je bij Managementboek.

 

50 verdienmodellen – Jeanet Bathoorn

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content

“Wilt u continue geldstromen, geld voor opleidingen en investeringen, maar daarnaast ook tijd en geld voor goede doelen én om die droomreis te maken? Het begint allemaal met de zichtbaarheid en impact van uw bedrijf. Dit boek laat zien hoe u op een slimme manier uw bedrijf inricht met de juiste online/offline verdienmodellen.

Keuzes maken met de goede afwegingen waarbij niet alleen omzet van belang is, maar ook de tijd en energie die u in het model kunt of wilt stoppen. In dit boek vindt u een overzicht van 50 praktische verdienmodellen.

Of u nu een offline of online verdienmodel kiest, de nodige impact bereikt u met online zichtbaarheid. De klant moet u en uw bedrijf eerst leren kennen en vertrouwen voordat u omzet scoort. Zichtbaar zijn kan tegenwoordig heel makkelijk met online tools en social media. Leer daarom van de slimme systemen om gericht en doeltreffend te communiceren naar uw ideale doelgroep.”

Ondertussen is dit boek alweer een “oudje” (2016) maar hij blijft toch wel waardevol. Boek van mijn vroegere businesscoach Jeanet Bathoorn. Het zet je aan tot het creatief nadenken over de verschillende modellen die er zijn, maak combinaties en creëer zelf een model dat bij jou en je bedrijf past. Content als speerpunt neemt een apart hoofdstuk in, want dat is het begin van de kennismaking en werkt door in alles wat je doet.

Boek bestel je bij Managementboek.  |  Website van Jeanet Bathoorn.

 

Praktijkgids copywriting voor ondernemers – Rutger Steenbergen

7 topboeken | succesvol-bloggen.nl | boeken | content “De ‘Praktijkgids Copywriting voor ondernemers’ is onmisbaar voor iedereen die zichzelf verkoopt via offertes, nieuwsbrieven, zijn website, blog, social media etc. Specifieke voorkennis is niet nodig. Ook hoef je geen ervaren tekstschrijver te zijn. Wat je zegt is belangrijker dan hoe je het zegt en het boek neemt je letterlijk bij de hand. “

Een fijn praktisch boek met vele voorbeelden. Duidelijk uitgelegd en direct toepasbaar voor elke ondernemer. Net aangeschaft en moet hem nog lezen maar alles wat Rutger deelt is waardevol. Met vol vertrouwen adviseer ik je dan ook dit boek.

Het e-book bestel je hier.  |  Website van Rutger Steenbergen.

 

Heb jij een tip voor een TOP boek? Laat het weten in een reactie onder dit artikel.

2 Comments

    • Het zijn ook echt mijn favorieten. Jouw boek is zo waardevol voor iedereen die teksten moet schrijven, waar dan ook voor. Super duidelijk en direct toepasbaar.

Comments are closed.