Social Media Post Inspiratie Juni 2019

Unieke social media inspiratie: Juni 2019 | Succesvol-Bloggen.nl | socialmedia | onlinecommunicatie

Unieke social media inspiratie: Juni 2019

Juni is een heerlijke maand, veel daglicht, zon en energie. Maar ook de maand dat we al de druk voelen van “dit moet ik voor de zomervakantie nog af hebben”. Dat je terug kijkt op het afgelopen jaar en ziet dat je bepaalde doelen niet hebt behaald. Om voor het gemak alle successen maar even te vergeten. Terwijl die juist gevierd mogen (nee moeten) worden. Dat succes vieren staat een paar keer centraal in de social media inspiratie voor deze maand.

Wat is jouw grootste succes geweest het afgelopen half jaar?

 

 

Een eigen visuele social media strategie die staat als een huis.

Geen Hapsnap berichten meer maar posts waarmee je precies de juiste mensen aantrekt.
Berichten die je niet uren tijd kosten. Social media die voor je werkt in plaats dat jij je een slag in de rondte op social media werkt. Kortom, je wilt dat social media monster temmen en de regie krijgen.
Daar help ik je bij. Je ontdekt hoe je slimme berichten maakt in minder tijd en die ook nog eens wat opleveren. Niet alleen reacties en likes maar vooral potentieel nieuwe klanten.

Het lijkt niets op de inspiratie die hieronder staat, want dat is Hapsnap en zonder strategie of visie. Hieronder is alleen ter inspiratie, jij wilt meer dan dat.
Wil je weten hoe? Neem dan contact met mij op om de mogelijkheden die specifiek voor jou geschikt zijn te bespreken. Ik geloof niet in standaard formules, wel in een aanpak op maat.

 

Terugkijken op de vorige maanden?

Wie weet haal je nog inspiratie uit de voorgaande maanden, je vindt ze hier:
Januari, Februari, Maart, April en Mei.

 

Unieke social media inspiratie: Juni 2019

Zat. 01 – Inhaakmoment: “Say something nice day”. Bizar dat hiervoor een speciale dag in het leven is geroepen. Toch is het nodig. Er is niet voor niets de campagne “Doeslief”. Hoe vertaal je dat naar iets voor je bedrijf? Zet eens iemand in het zonnetje door een artikel of post van iemand anders te delen. Of schrijf onverwachts op iemand zijn pagina een mooie reactie.

Zon. 02 – Welk boek raad jij aan om te lezen? Een boek uit je vakgebied. Aan wie raad jij het aan, waarom? Wat heeft jouw bezoeker daaraan?

Ma. 03 – Hoe ziet jouw week eruit? Waar verheug jij je het meest op? Wat hoop je te bereiken? Waar ga je knetterhard aan werken?

Di. 04 – Deel je laatste blogartikel, maak er een prachtig promotierecht van. Waarom moet iemand dit echt lezen?

Woe. 05 – De zomervakantie komt er aan, hoe bereid jij je werk daarop voor? Wat kunnen mensen van jou verwachten? Een stop op bepaalde werkzaamheden, een minder hoge frequentie, het uitbesteden of vooruit werken?

Do. 06 – #ThrowbackThursday. Een #hashtag die wereldwijd bekend is, wat deed je bijvoorbeeld een jaar geleden, 10, 15, 25 jaar geleden? Een mooi moment om een herinnering op te halen. Een positieve, een succes (hoe klein ook).

Vrij. 07 – Doe een deel actie. Maak een bericht waarbij in een reactie een link gedeeld wordt. Zoals “Deel je laatste blogartikel”, “Deel de link van je Facebook pagina” of “Deel de link van je website”. Dit soort berichten zijn populair: je doet iets voor een ander maar je eigen bericht wordt door het algoritme ook beloond door de reacties en de interactie.

Zat. 08 – Doe het eens anders dan anders. Wat gebeurd er als je je zaterdagroutine eens helemaal los laat en het anders dan anders doet. Hoe voelt zo’n dag dan? Wat zou het betekenen als je je werk ook zo aanpakt, hoe zou dat eruit zien?

Zon. 09 – Laat jij wel eens een selfie zien? Waarschijnlijk veel te weinig, doe het eens en zie wat voor een leuke reacties je krijgt. Tips om een goede selfie te maken lees je hier.

Ma. 10 – Start de week goed en plaats bij elk bericht dat je maakt een duidelijke call to action. Wat wil je dat iemand doet, waar wil je een reactie op, wat is de volgende stap? Wees creatief.

Di. 11 – Deel een oud blogartikel (minimaal 1 jaar, liever veel ouder) en vertel waarom het nog steeds actueel is. Of misschien heb je nu een andere mening, is je stijl compleet verandert, zou je het nu anders doen? Het is niet alleen leuk voor jou om je ontwikkeling te zien maar ook voor je bezoekers. Zeker als deze je ook al wat langer volgen en ze het zich nog kunnen herinneren.

Woe. 12 – Zet je weggever in het zonnetje. Wat voor een reacties heb je gekregen, welke resultaten zijn er bereikt, hoeveel mensen hebben hem al gedownload?

Do. 13 – Inhaakmoment “De nationale moeten vrije dag”. Nog nooit van gehoord maar wat een goed idee. Vandaag moet niets. Doe alleen wat je wilt. Maak een bericht met een opsomming wat je elke dag moet maar vandaag eens niet doet. Kom hier later op terug om de uitkomst te vertellen.

Vrij. 14 – Hoe en waarmee bespaar jij tijd? Een slimme werkmethode, een handige app of een ervaring. Deel jouw tip waarvan je weet dat je jouw volgers daarmee een groot plezier doet.

Zat. 15 –Precies de helft van de maand, is voor jou het glas half vol of half leeg? M.a.w. wat wil je nog bereiken in de tweede helft van de maand? Wat is je grootste succes geweest het afgelopen half jaar?

Zon. 16 – Vaderdag, daar kunnen we niet omheen. Wat ga je deze dag doen? Deel een mooie herinnering of juist een tenenkrommende.

Ma. 17– Stel een vraag: “Aan welke taak zie jij deze week het meeste op?”. Uit de reacties haal jij waardevolle informatie die je weer kunt gebruiken voor bijvoorbeeld een blogartikel. Probeer de vraag zo specifiek mogelijk te maken, dat is makkelijker te beantwoorden.

Di. 18 – Op social media gaat het erom om social te zijn. Als ondernemer vergeet je dat nog wel eens en ben je druk bezig met zenden: het plaatsen van berichten. Wees eens social en plaats bij minimaal 5 berichten van anderen een (belangeloos) reactie.

Woe. 19 – Wat is de beste ondernemers tip die je iemand meegeeft die past begint? Specifiek op jouw vakgebied. Hoe ben jij zelf begonnen?

Do. 20 – Waarom doe je wat je doet? Vertel het in een video. Wat heeft jouw bezoeker daar aan, wat wil je meegeven?

Vrij. 21 – De start van de zomer, de langste dag. Hoe geniet jij van deze dag? Wat betekent zomer voor jou? Wat is een mooie zomerse herinnering? Hoe puf je in de hitte weg achter je bureau? Genoeg berichten om te maken die over deze dag, en de zomer, gaan.

Zat. 22 – Wat is jouw ultieme weekend tip? Deel een speciaal plekje of activiteit wat misschien niet zo bekend is.

Zon. 23 – Ga helemaal offline. Geen mobiel, geen internet, geen tv. Niets. Maandag weer.

Ma. 24 –#MotivatieMaandag – Hoe kun jij jouw bezoekers van je kanaal motiveren? Dit kan d.m.v. een tip, advies of inzicht zijn. Maak het niet te groot, iets kleins is krachtiger. Het mag iets voor de hand liggend zijn waardoor het juist goed opgepakt wordt omdat we het zo snel vergeten.

Di. 25 – Vraag mensen je te volgen op een ander social media kanaal waar je actief op bent. Vertel waarom dat een toegevoegde waarde heeft. Bijvoorbeeld Linkedin om je netwerk te vergroten.

Woe. 26 – Maak een poll waarbij je vraagt hoeveel mensen al minstens de helft van hun to do lijst (die ze aan het begin van de week hebben opgesteld) hebben afgevinkt. We zijn dol op to do lijsten maar meestal komt er geen eind aan.

Do. 27 – Vraag hulp van je bezoekers. Vraag hun mening, reactie, inzicht, oplossing… van alles. Vraag iets waarvan je écht wilt weten hoe zij ertegen aan kijken. Vertel ook waarom je dit wilt weten en wat je met de informatie gaat doen. Hier kun je apart nog een keer op terugkomen.

Vrij. 28 – Een terugblik op de week, waar ben je trots op? Waarom? Wat betekent dit voor jou? Trots op iets dat je gedaan of juist niet gedaan hebt? Trots op een opdracht, een inzicht van een klant, een resultaat?

Zat. 29 – Inhaakmoment “Social Media day”. Op deze dag wordt de impact van social media “gevierd”. Wat betekent social media voor jou en je bedrijf? Welke impact heeft het? Kun je zonder? Hoe ga je ermee om? Wat maakt het voor jou speciaal? Welk bericht staat je nog heel goed bij? Waar erger jij je aan?

Zon. 30 – Lazy Sunday Afternoon. Deel je favoriete podcast(s), lekker om te luisteren tijdens het luieren in de zon (hoop ik).

 

Heb jij tips voor de maand juli? Laat het mij weten.

Heb jij leuke tips voor de maand juii of voor een andere maand?
Laat het mij weten en plaats het als reactie onder dit artikel, dan neem ik ze graag op.

 

Elk maand deze unieke social media inspiratie in je mailbox ontvangen?

Geen stress meer over wat je nu weer moet plaatsen? De inspiratie gewoon in je mailbox, gratis en voor niets? Schrijf je in en je ontvangt ze, samen met een wekelijkse ContentTip, gewoon in je mailbox.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *