Social Media Post Inspiratie Mei 2019

Unieke social media inspiratie: Mei 2019 | Succesvol-Bloggen.nl | socialmedia | onlinecommunicatie

Unieke social media inspiratie: Mei 2019

De maand mei is een maand vol beloften. Over de heerlijke lange dagen die er aan komen, de extra energie die we krijgen door het zonlicht en door een sprint te trekken naar de zomer. 

Spelen met berichten op diverse social media kanalen, niet altijd hetzelfde riedeltje afdraaien. Inspelen op de actualiteit of waar je mee bezig bent. Waardevolle berichten, waar je bezoekers wat mee kunnen: een inzicht, advies, een kijkje achter de schermen, een tip, een tool die je gebruikt …. verzin het maar. Kruip in de huid van je bezoeker en bedenk waarmee je deze écht van dienst bent.

 

Voor welke social media kanalen gebruik je onderstaande inspiratie?

Je gebruikt het voor Facebook, Instagram, Linkedin en Twitter. Maak een bericht met de juiste inhoud en  tone-of-voice voor het specifieke kanaal. Wees creatief en denk aan wat jouw volgers willen weten, niet wat jij wilt vertellen.

 

Terugkijken op de vorige maanden?

Wie weet haal je nog inspiratie uit de voorgaande maanden, je vindt ze hier:
Januari, Februari, Maart en April.

 

Een eigen visuele social media strategie die staat als een huis.

Geen Hapsnap berichten meer maar posts waarmee je precies de juiste mensen aantrekt.
Berichten die je niet uren tijd kosten. Social media die voor je werkt in plaats dat jij je een slag in de rondte op social media werkt. Kortom, je wilt dat social media monster temmen en de regie krijgen.
Daar help ik je bij. Je ontdekt hoe je slimme berichten maakt in minder tijd en die ook nog eens wat opleveren. Niet alleen reacties en likes maar vooral potentieel nieuwe klanten.

Het lijkt niets op de inspiratie die hieronder staat, want dat is Hapsnap en zonder strategie of visie. Hieronder is alleen ter inspiratie, jij wilt meer dan dat.
Wil je weten hoe? Neem dan contact met mij op om de mogelijkheden die specifiek voor jou geschikt zijn te bespreken. Ik geloof niet in standaard formules, wel in een aanpak op maat.

 

Unieke social media inspiratie: Mei 2019

Woe. 01 – Inhaker Dag van de Arbeid. De grondslag van deze dag is de invoering van de 8 urige werkdag, daarvoor was er geen limiet en dat werd uitgebuit. Zeg eens eerlijk: hoeveel uur werk jij per week? Elke dag evenveel uren? Van 9 tot 5 of heb je een heel ander schema? Hou je de weekenden vrij? Deel het met je fans.

Do. 02 – Wat is het mooiste resultaat dat een klant ooit behaalt heeft door jouw product, dienst of service? Waar komt dat door? Wat doet dat met jou? Vertel een ervaring of anekdote, nog mooier: laat het vertellen.

Vrij. 03 – Wat is je grootste inzicht geweest van de afgelopen week?  Waar komt dat door? Belangrijker nog: wat ga je ermee doen? Wat heeft dit voor nut voor jouw fans?

Zat. 04 – Nationale Dodenherdenking – tegenwoordig herdenken we alle slachtoffers uit de oorlogen over de hele wereld. Maar er zijn steeds minder mensen om klokslag 8 uur twee minuten stil. Wat voor een waarde hecht jij aan de herdenking? Wat doe jij? Wat betekent het voor jou?

Zon. 05 – Nationale Bevrijdingsdag. Vrijheid is in Nederland iets vanzelfsprekend. Als je aan ondernemers vraagt waarom ze ondernemer zijn geworden dan zegt bijna iedereen: de vrijheid om te doen en laten zoals ik dat wil. Wat betekent vrijheid voor jou als ondernemer?

Ma. 06 – Motivatie maandag – Welke motivatie wil jij aan je fans meegeven? Waar heeft iemand echt wat aan? Wat is een enorme opsteker? Wat kun jij doen om iemand te motiveren, al is het maar met iets klein.

Di. 07 – Deel je laatste blogartikel, promoot hem. Sluit af met een onweerstaanbare call to action waardoor ze wel op de link moeten klikken.

Woe. 08 – Stel een vraag waar jij van jouw fans graag feedback op wilt hebben. Dit kan een tekstuele vraag zijn maar ook een keuze tussen meerdere afbeeldingen, een poll of een gradatie op een lijn van tussen de 0 en 10.

Do. 09 – Waar moet jij heel erg om lachen? Wat is het waar jij de slappe lach van krijgt?
Ik heb dat bijvoorbeeld heel erg bij de “damn you autocorrect” berichten. Kan er niets aan doen maar daar moet ik altijd zo om lachen. Door zoiets te delen leert iemand iets over jou, niet belangrijk maar wel leuk.

Vrij. 10 – Win actie! Geef iets weg waarvan je weet dat jouw fans dit echt willen hebben. Doe het belangeloos, gewoon omdat het leuk is. Vraag er niets voor terug.

Zat. 11 – Inhaker Eet wat je wilt dag – Als je deze dag niet hoeft te letten of iets gezond is of niet, wat de prijs is of dat je er dik van wordt, wat zou je dan allemaal eten? Beetje onzin bericht maar dat mag best op de zaterdag.

Zon. 12 – Inhaker Moederdag – Meestal de dag dat iedereen trots laat zien wat het grut gemaakt heeft voor iets moois. Durf jij ook eerlijk te zeggen dat jouw kind misschien helemaal niets gedaan heeft? Het vergeten is? Niet belangrijk vindt? Of doet die van mij dat alleen 🙂

Ma. 13 – Wat staat er deze week op je to do lijst? Geef een inzicht van je werkzaamheden. Waar verheug je je op? Waar zie je tegenop? Wat moet je doen maar heb je echt geen zin in?

Di. 14 – Wat is een belangrijke trend of ontwikkeling binnen jouw vakgebied? Wat hebben jouw fans daaraan? Welke kansen of mogelijkheden geeft dit? Of juist niet? Wat is jouw mening of visie hierop?

Woe. 15 – Wat is het verhaal achter je bedrijfsnaam? Hoe ben je er ooit op gekomen?

Do. 16 – Wat maakt jouw product, dienst of service uniek? Belicht één aspect, wees niet te bescheiden. Om het nog krachtiger te maken kun je er een quote van een klant bij laten zien. Social proof noem je dat.

Vrij. 17 –Wat is jouw quilty pleasure? Deel die van jou en vraag dit je fans ook te doen. Dit zorgt voor een hoop herkenbaarheid en soms zelfs hilariteit.

Zat. 18 – Wat staat er standaard op je boodschappenlijst en waarom? Is het uit pure gewoonte of is het nog steeds een bewuste keuze? Als je dit zakelijk doortrekt, wat doe je op de automatische piloot?

Zon. 19 – Op welke manier zorg jij voor ontspanning? Wat zou je iemand aanraden om te doen?

Ma. 20 – Hoe kun jij jouw fans helpen om de beste start van de week te maken? Waar zijn zij echt bij geholpen? Een inzicht, iets praktisch, motivatie?

Di. 21 – Deel een blogartikel.

Woe. 22 – Geef een super praktische tip waar jezelf ook veel profijt van hebt binnen je bedrijf.

Do. 23 – Welke vraag krijg jij altijd van een nieuwe klant? Wat willen ze als eerste weten? Waarom is dat? Uit nieuwsgierigheid, onwetendheid of omdat het belangrijk is?

Vrij. 24 – Deel je gratis weggever. 

Zat. 25 – Wat is jouw weekend tip? Wat ga je doen of juist niet. De meeste weekenden zitten volgepropt, ben jij een planner of zie je wel wat er op je pad komt?

Zon. 26 – Hoe ziet jouw meest perfecte zondagochtend eruit? Neem je fans mee, grote kans dat ze het herkennen en met eigen verhalen komen.

Ma. 27 – Inhaker Dag van de zonnebrand – Flessen met zonnebrand staan er altijd klaar in ons strandhuisje want wij verbranden redelijk snel. Het is natuurlijke een maffe inhaker maar de kern draait om bescherming. Wat kun jij daar voor haakje bij bedenken?

Di.28 – Promoot een product, dienst of service van jezelf. Doe dat eens op een compleet andere manier dan dat je normaal doet. Ga buiten je comfortzone en ontdek wat het doet. Doe je nooit een slideshow op Facebook? Dan doe je dat. Maak je nooit een Insta storie? Vertel je er nooit over in een video op Linkedin? Daag jezelf eens uit.

Woe.29 – Waar heb jij de afgelopen maanden in geïnvesteerd? In een training, opleiding, cursus, boeken, seminar, online training, e.d.? Waarom heb je dat gedaan en wat levert het jou op? Wat heeft jouw klant daaraan?

Do. 30 – Inhaker – Hemelvaartdag – wie weet nog de betekenis daarvan? Voor de meeste van ons is het gewoon een extra vrije dag. Wat voor een betekenis geef jij aan deze dag?

Vrij. 31 – FunFactFriday – Deel een funfact (of meerdere) van jou en/of je bedrijf. FunFacts zijn leuk om te lezen en worden vaak onthouden. Helemaal als deze funfact ook echt zichtbaar is in je online communicatie.

 

 

Heb jij tips voor de maand juni? Laat het mij weten.

Heb jij leuke tips voor de maand juni of voor een andere maand?
Laat het mij weten en plaats het als reactie onder dit artikel, dan neem ik ze graag op.

 

Elk maand deze unieke social media inspiratie in je mailbox ontvangen?

Geen stress meer over wat je nu weer moet plaatsen? De inspiratie gewoon in je mailbox, gratis en voor niets? Schrijf je in en je ontvangt ze, samen met een wekelijkse ContentTip, gewoon in je mailbox.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *