Tips om zakelijk te bloggen

Special Zakelijk bloggen tips | Succesvol-Bloggen.nl | bloggen | contentstrategie

12 speciaal geselecteerde artikelen

Zakelijk bloggen doe je niet als hobby. Je wilt wel wat terug van alle tijd en energie die je erin stopt. Je hebt een doel voor ogen, zoals bijvoorbeeld meer connectie met je doelgroep, je netwerk (mailinglijst) uitbreiden en/of je zelf neerzetten als dé specialist in jouw vakgebied.

Wat doe je als je op zoek bent naar een antwoord op een vraag? Of zoekt naar een oplossing voor een probleem? Of je bent op zoek naar een bepaald product maar je weet nog niet goed wat precies, denk aan een camera. Wat doe je dan?

Juist, dat doe ik ook.
Je gaat naar Google.
Dat doen jouw klanten ook.

Als jij relevante artikelen maakt omtrent de problemen en oplossingen waar je doelgroep mee zit dan weten zij jou te vinden. Google trouwens ook, want jij ben gespecialiseerd. Je wordt hoger gewaardeerd en komt hoger in de zoekresultaten.

Waarom bloggen, waarom niet alleen berichten op social media plaatsen? Hoe zet je een goede basis neer voor je zakelijke blog? Waar te beginnen? Hoe weet je dat wat je doet goed is?

Tips om zakelijk te bloggen

Op deze speciale pagina een selectie van twaalf artikelen. Ze helpen je om beter te formuleren wat het doel is dat je wilt bereiken en om een strategie uit te stippelen. Dat is niet het enige…

Voordat iemand klant bij wordt heeft hij een reis afgelegd, de zogenaamde klantreis. Ook jij doorloopt deze reis dagelijks: bij het boodschappen doen, als je een coach zoekt of als je bijvoorbeeld een fotocamera koopt. Dat doen jouw klanten ook.

Gratis werkboek om je klantreis in beeld te brengen, dit helpt je de juiste artikelen te maken

Hoe speel je met je artikelen in op deze klantreis? Hoe ziet die reis er eigenlijk uit? De antwoorden op deze vragen, met voorbeelden en twee templates, krijg je in het gratis werkboek dat je kunt downloaden.

Zakelijk bloggen is jezelf en je kennis zichtbaar maken. Voor korte termijn (m.b.v. promotie) én voor de lange termijn. Wist je dat de houdbaarheid van een artikel ruim 700 dagen is? Daarna geef je hem een upgrade en gaat hij makkelijk weer 700 dagen mee.

Wist je dat ruim 80% van al mijn website bezoekers binnenkomt via Google? Hier hoef ik niets voor te doen. De SEO is op orde maar de content ook. Het is allemaal geen hogere wiskunde, jij kunt dit ook allemaal. Met een beetje hulp, van de artikelen op deze site of door met mij samen te werken. Heb je vragen, neem gerust contact met mij op.

Succes!

Er zijn nog 5 andere specials