Zakelijk bloggen doe je niet als hobby. Je wilt wel wat terug van alle tijd en energie die je erin stopt. Je hebt een doel voor ogen, zoals bijvoorbeeld meer connectie met je doelgroep, je netwerk (mailinglijst) uitbreiden en/of je zelf neerzetten als dé specialist in jouw vakgebied.
Wat doe je als je op zoek bent naar een antwoord op een vraag? Of zoekt naar een oplossing voor een probleem? Of je bent op zoek naar een bepaald product maar je weet nog niet goed wat precies, denk aan een camera. Wat doe je dan?
Juist, dat doe ik ook.
Je gaat naar Google.
Dat doen jouw klanten ook.
Als jij relevante artikelen maakt omtrent de problemen en oplossingen waar je doelgroep mee zit dan weten zij jou te vinden. Google trouwens ook, want jij ben gespecialiseerd. Je wordt hoger gewaardeerd en komt hoger in de zoekresultaten.
Waarom bloggen, waarom niet alleen berichten op social media plaatsen? Hoe zet je een goede basis neer voor je zakelijke blog? Waar te beginnen? Hoe weet je dat wat je doet goed is?
Tips om zakelijk te bloggen
Op deze speciale pagina een selectie van twaalf artikelen. Ze helpen je om beter te formuleren wat het doel is dat je wilt bereiken en om een strategie uit te stippelen. Dat is niet het enige…