Het Blogpodium van Succesvol-Bloggen.
Ondernemers uit mijn netwerk aan het woord waarom ze bloggen:
de successen, de belemmeringen, structuur, focus, prachtige reacties, mooie resultaten en bizarre feiten …
Alles mag.
Het is het verhaal van de ondernemer zélf over zijn blog.
Hiermee bied ik jou een kijkje in de keuken bij zoveel mogelijk verschillende ondernemers.
Wil jij als ondernemer ook met jouw verhaal op het Blogpodium staan?
Lees mijn eerder geplaatste oproep “Jou zoek ik!” voor alle informatie.
Op het Blogpodium staat …Sylvia Heistek
Haar bedrijf: Sylvia Heistek van DeSucceswinkel.nl
(klik op een van de onderstaande afbeeldingen voor de link)
.
.
Mag ik ervoor kiezen om niet te bloggen?
Met deze uiterst belangrijke vraag start ik graag mijn blog op dit podium van Yolanda; Succesvol bloggen.
Kijk, ik kan heus wel schrijven.
Mijn vraag is alleen, is het handig dat ik mijn tijd besteed aan het schrijven of is het slimmer om mijn tijd te besteden aan dat waar ik goed in ben, waar ik voldoening van heb.
Volgens mij dat laatste.
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Sylvia Heistek en ik ben eigenaar van De Succeswinkel.
Ik begeleid ambitieuze mensen en organisaties naar succesvol resultaat.
Resultaat als gevolg van wie je bent.
De geheime dienst, een reclamebureau uit Zaandijk bedacht dit jaar deze naam voor mijn bedrijf.
Het was alsof het zo moest zijn.
Er was al een communicatiewinkel, een toekomstwinkel en een geldwinkel.
En de naam De Succeswinkel, die was nog vrij en nu dus van mij.
Succes betekent voor mij dat je puur uit je binnenste, je passie, doet waar je voor staat en waar je goed in bent.
En dat vol elan de wereld in brengt.
Dan ervaar je voldoening.
En dat vind ik heel belangrijk.
Dat je blij wordt van wat je doet, dat straal je namelijk uit.
Voldoening geeft een geluksgevoel en dat brengt aantrekkingskracht met zich mee.
Dat waar jij voldoening van krijgt, daar zitten mensen op te wachten.
Eten bereid door een kok wat met passie is bereid, proef je.
Ik blog dus niet of heel soms.
Een groot deel van mijn tijd heb ik persoonlijke gesprekken.
Met mensen die op dat moment frustratie ervaren bij wat ze doen.
Ik help ze bij het bereiken van hun werk gerelateerde doelen.
Dat geeft mij voldoening.
Dan is natuurlijk de vraag belangrijk, hoe word ik dan zichtbaar online?
Dat is nog wel een zoektocht (geweest).
Ik heb al van alles uitbesteed, een video, artikelen en een e-boek.
Daar heb ik veel van geleerd.
Wat wel bij mij past en wat vooral ook niet.
Ik heb geleerd dat het belangrijk is om werk aan mensen uit te besteden die je de juiste vragen stellen.
Die je de juiste begeleiding geven.
Die vooral willen snappen waar je mee bezig bent.
Die denken ‘waarheen, waarvoor’ in plaats van ‘wat schuift het’.
Voorlopig ben ik vooral zichtbaar offline.
En schrijf ik nu deze blog omdat ik Yolanda ken en als persoon enorm waardeer.
Omdat ik weet dat zij er juist is voor mensen die willen doen waar ze goed in zijn.
Zij helpt hen door bijvoorbeeld dit podium te bieden.
Of door hen te inspireren om het bloggen op een andere manier te bekijken.
Dat is wat Yolanda goed doet.
Waar ben jij goed in?
Dit zie ik
Op een ochtend ging mijn mobiel: Sylvia.
Ze wilde heel graag een download van mijn website hebben maar het lukte niet.
Een mail sturen kan ook maar zij pakt liever de telefoon.
Direct contact en het klikte meteen.
Begin van dit jaar volgde Sylvia de training “Blogstrategie voor 2017”.
Om de basis voor je blog neer te zetten qua inhoud, voor de focus en structuur én om een volle contentkalender te krijgen. Zodat je het jaar goed begint en resultaat haalt.
Sylvia heeft ontzettend veel te vertellen, het was zoeken naar de juiste vorm.
Hoe we elkaar hebben leren kennen is heel typerend.
Want zij is echt van het persoonlijke contact.
Voor haar is het hebben van een Blog echt een “moetje”.
Omdat ze het liever anders doet.
Op een andere manier in contact komt met haar doelgroep en de interactie aan gaat.
Is dat erg?
Welnee!
Als dit de uitkomst is van een zoektocht en een bewuste keuze dan is dat uiteraard helemaal prima.
Dat weet je pas als je het hebt ondervonden.
Je moet doen wat goed bij jou past en waar jij je het beste bij voelt.
Dat is ook de energie die je uitstraalt.
Dat lees, en zie, je ook terug in de artikelen die je maakt.
Mijn motto is “Niets moet, alles mag”.
Ook bloggen.