Op het Blogpodium: Monique Mik-Kampman

blogpodium monique mik

Het Blogpodium van Succesvol-Bloggen.
Ondernemers uit mijn netwerk aan het woord waarom ze bloggen:
de successen, de belemmeringen, structuur, focus, prachtige reacties, mooie resultaten en bizarre feiten …

Alles mag.
Het is het verhaal van de ondernemer zélf over zijn blog.
Hiermee bied ik jou een kijkje in de keuken bij zoveel mogelijk verschillende ondernemers.

Wil jij als ondernemer ook met jouw verhaal op het Blogpodium staan?
Lees mijn eerder geplaatste oproep “Jou zoek ik!” voor alle informatie.

 

 

Op het Blogpodium staat … Monique Mik-Kampman!

Haar bedrijf: I Organise You
(klik op een van de onderstaande afbeeldingen voor de link)

blogpodium website

blogpodium facebook

blogpodium linkedin

 

 

 

 

“Do what you love and love what you do”

 

Een gewone dag in februari. De laatste dag van een marketingtraject waarvoor ik mij had aangemeld om orde te scheppen in ‘die brij in mijn hoofd’. Een van de marketingstrategieën die ik nog aan het uitwerken was ging over ‘schrijven en publiciteit’. Met daaraan gekoppeld de vragen: “Wat kán ik daarmee voor mijn business?” en vooral ook “Wat wíl ik daarmee voor mijn business?

Sinds mijn start als zelfstandig ondernemer wil ik vooral dingen doen waar ik blij van word. Zaken waar mijn hart sneller van gaat kloppen en mijn bloed sneller van gaat stromen. Waarbij je in een flow raakt als je ermee bezig bent.

Een mooie uitdrukking die ik las in een boek over opruimen “Does it sparkle joy?” en dat is precies de vraag die ik mijzelf vaak stelde in die periode (in het Engels vind ik alles vaak veel mooier klinken ;-))

Ook nu het ging over de marketingstrategie ‘schrijven en publiciteit’.

Ik schrijf graag. Het is een van de dingen die ik écht heel erg leuk vind. Als kind al. Daar waar een van mijn zusjes zich heel goed kon uiten in beeld (tekenen, schilderen) kon en deed ik dat in woord.

Precies op die dag in februari las ik een oproep van een nieuw online magazine. “Schrijvers gezocht”. Nog diezelfde dag schreef ik een mail naar Sophia Magazine en inmiddels ben ik een 10-tal publicaties verder en staan er nog 2 ingepland in augustus in september.

Wat het mij heeft opgeleverd? Allereerst heb ik hiermee mijn liefde voor schrijven herontdekt. Dat was voor mij de aanleiding om mij als schrijver aan te melden. Het kon gewoon géén toeval zijn dat net op die dag in februari, terwijl ik bezig was met het thema ‘schrijven en publiciteit’, de oproep van Sophia Magazine mij onder ogen kwam.

Daarnaast levert het mij publiciteit op. Onder elk artikel staat mijn bio en een link naar mijn website. Wat ik ook als heel fijn ervaar is de positieve feedback die ik krijg over mijn schrijfstijl én de reacties van mensen die mijn artikelen lezen.

Wat ik er verder mee kan en wil voor mijn business? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil me in schrijven in elk geval graag verder ontwikkelen, dus de kans is groot dat ik later dit jaar een workshop, cursus of opleiding ga volgen. Om daarmee dan mijn dienstenpakket verder uit te kunnen breiden.

Mijn bedrijfsactiviteit heb ik bepaald door uit te gaan van dat wat ik leuk vind. Vaak is al gebleken dat daar dan ook mijn talent ligt. Als ik nu een zakelijke keuze maak is dat nog steeds mijn uitgangspunt.

Dat is wat ik iedereen gun!

Liefs,
Monique

 

blogpodium regisseur

Dit zie ik

Monique schrijft heel makkelijk en dat leest ook lekker weg.
Heel fijn als je dat als kind al in je hebt zitten.

Ze heeft ruim een half jaar kunnen ervaren wat het betekent om artikelen te schrijven.
Het mooie is dat ze continue uit eigen ervaring put.
Dat maakt het mooi menselijk.

Eigen ervaring zorgt voor vertrouwen bij je lezer.
Want jij weet immers waar je het over hebt, het is herkenbaar.

Pas wel op dat je dan niet alleen over jezelf gaat vertellen maar houd je lezer altijd centraal (een algemene opmerking en niet speciaal voor Monique!).
Want die moet er wel wat aan hebben.
De bekende “What’s in it for me?”.
Jij hebt het probleem ook gehad: vertel me de oplossing!

Er staat nu ook haar eerste blogartikel op haar eigen website.
Bloggen op je eigen site geeft weer een hele andere dimensie.
Daar laat je echt jezelf zien: je expertise, kennis, ervaring en nog veel meer.
Belangrijker nog: bloggen op je eigen site voor je eigen bedrijf heeft een heel ander doel.
Hier leg je de link met je bedrijfsactiviteiten en leg je verbanden tussen verschillende pagina’s.
Het doel van bloggen is zichtbaarheid wat uiteindelijk leidt tot nieuwe klanten.

Op dat vlak heeft Monique echt een scala aan mogelijkheden.

“Toevallig” weet ik dat Monique zich ook voorzichtig aan het oriënteren is op video.
Dat is voor haar blog een super mooie aanvulling naast de tekst.
Want dan leer je haar echt kennen en dat is in haar vakgebied essentieel.
Of het nu is voor Office Support of als Coach, je wilt toch weten met wie je te maken hebt.
De drempel om contact op te nemen is kleiner als je het gevoel hebt dat er een match is.

Met veel plezier blijf ik Monique volgen om te ontdekken hoe zij zich verder ontwikkeld.
Want in “Do what you love and love what you do” kan ik mij helemaal vinden!
Jij ook?

Lees ook de verhalen van andere ondernemers die op het Blogpodium staan, zoals:

Op het Blogpodium Sylvia Heistek

Op het Blogpodium Cheryl Porcelijn

Op het Blogpodium Mireille Beumer

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Tags from the story
, ,