De beren op de weg om niet te bloggen zijn er genoeg. Wat dacht je van deze 45 belemmeringen bij het bloggen?
Er zijn echter veel meer redenen om wél te bloggen. Daarvan heb ik er 23 redenen om te bloggen een rij gezet.
23 redenen om te bloggen
- Je blog is dé plek waar jij jezelf laat zien. De mens achter het bedrijf.
- Je blog is een podium voor al je ideeën.
- Je blog is de ideale plek om je lezer iets te leren waar echt behoefte aan is.
- Je blog is de plek waar je je passie deelt.
- Je blog is de ideale manier waarop potentiële klanten met jou kennismaken.
- Je blog biedt kansen voor het leggen van nieuwe waardevolle contacten.
Waarmee jij je netwerk uitbreidt.
.
Deze fotograaf blogt>>
.
. - Je blog is een goede manier waarop mensen jou leren kennen.
Je bouwt langzaam een relatie op waardoor ze je gaan waarderen en vertrouwen.
Omdat jij waarde levert en blijft leveren. - Bloggen is de goedkoopste manier om onder de aandacht te komen bij je doelgroep.
- Bloggen is de mogelijkheid om je kennis over te dragen aan een grote groep lezers.
- Door regelmatig te bloggen merk je dat je boodschap steeds duidelijker wordt.
Waardoor het minder tijd kost om nieuwe content te maken.
.
Deze facilitator blogt >>
.
. - Je blog is dynamisch en zorgt voor meerwaarde aan je website.
- Door het hebben van een blog dwing je jezelf om up-to-date te blijven.
Je moet je blijven verdiepen in je vakgebied om waarde te leveren. - Door het hebben van een blog heb je tevens mooie content voor je social media.
Het scheelt je dus tijd. - Je blog dwingt je om van verschillende kanten een “probleem” te bekijken.
Verschillende invalshoeken voor verschillende soorten mensen. - Door regelmatig te bloggen bouw je een enorm archief op aan waardevolle content.
Hier kun je altijd weer op terugvallen.
.
Deze business coach blogt >>
.
. - Door te bloggen verbeter je tevens je communicatieve vaardigheden.
- Je blog zorgt voor terugkerende bezoekers die ambassadeur van je worden.
- Een blog in je website maakt je beter vindbaar in zoekmachines zoals Google.
Deze houden van websites waar regelmatig nieuwe content op geplaatst wordt. - Een blog zorgt ervoor dat de drempel om contact op te nemen kleiner wordt.
Een reactie geven is een kleine moeite maar kan een eerste aanzet zijn tot een intensiever contact. - Je blog geeft je de de mogelijkheid om je als merk te profileren.
.
Deze VA blogt >>
.
. - Je laat via je blog zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied.
- Je blog heeft de mogelijkheid om links te plaatsen naar andere artikelen binnen je website.
Waardoor er een verbinding ontstaat.
Dit is voor zowel je lezer als zoekmachines een groot voordeel. - Door jouw kennis op je blog te delen blijft dit lang vindbaar voor een grote groep mensen.
Een gemiddeld blogartikel heeft een houdbaarheid van maar liefst 700 dagen!
De redenen om wél te bloggen t.o.v alle belemmeringen zijn echt véél groter.
Denk aan alles wat het je brengt!
Mee eens?
Leuk en aardig maar bloggen kost mij teveel tijd
Ik zal niet zeggen dat bloggen je geen tijd kost, want dat is niet waar. Zeker in het begin ben je er gewoon veel tijd mee kwijt. Omdat je je draai moet vinden en onzeker bent of wat je vertelt wel het juiste is. Daarbij komt ook dat in het begin nog niemand je artikelen leest. Het kost tijd om iets op te bouwen. Maar ook deze beginperiode is waardevol. Want alles wat je nu maakt gebruikt je later ook weer. Kun je verwerken in bijvoorbeeld een e-book. Al je oude artikelen breng je later ook weer onder de aandacht. Je doet het dus nooit voor niets.
Bloggen is te leren. Een manier vinden die bij jou past. Daarom werk ik graag 1-op-1, zodat ik precies die informatie geef waar jij echt wat aan hebt. Helemaal gericht op jouw situatie, jouw bedrijf en jouw vakgebied. Zodat je direct na afloop aan de slag kan. De training “Schrijf een blogartikel in een uur” sluit hier helemaal op aan. Een dagdeel intensief samenwerken en na vier weken een persoonlijke coachcall om te zien waar je tegenaan loopt.