Waarom bloggen?
Wat is de toegevoegde waarde voor jou als ondernemer bij het hebben van een blog?
Gemakshalve laat ik de zicht-en vindbaarheid even buiten beschouwing.
Want dat je hiermee gevonden wordt in zoekmachines, m.b.v. zoekopdrachten, is duidelijk.
Veel ondernemers weten dit en noemen het vaak als een van de belangrijkste redenen.
Er is echter nog iets extra’s.
Waardoor je een afweging maakt of een persoon of bedrijf geschikt is.
Of die bij jou past.
Bovenal: of ze vragen beantwoorden en/of problemen oplossen waar jij mee zit.
Ga zelf maar eens na hoe jij een keuze maakt.
Je wilt vaak toch even wat meer weten over een persoon, product, dienst, service of bedrijf.
Geen reclame verhalen.
Maar meer diepgang.
Je wilt weten hoe iemand te werk gaat, wat zijn beweegredenen zijn, alvast wat tips en adviezen zien, ervaringsverhalen lezen, e.d.
Dit soort verhalen lees je in een blog.
Ze dragen er toe bij dat je een goede keuze maakt.
Dat je vertrouwen krijgt.
Het is de eerste kennismaking.
Als deze goed bevalt dan smaakt dat naar meer.
Wat dat is?
Dat vertel ik je in de Tip in 60 seconden van deze week “Waarom bloggen op je website?
.
Meer Video Tips in 60 seconden:
Dit zijn de 3 vorige BlogTips in 60 seconden:
Blogpromotie op Facebook >
Maak eens een filmpje van je blogartikel >
Hoe blijf je bij je hoofdonderwerp? >
Dit zijn de 3 Social Media tips van Annemieke van Waterschoot:
Gebruik jij al een Linkedin omslagfoto? >
Als je dit weet van Google en Linkedin … >
Stel je wel eens een vraag vraag op social media? ?
.
Online zichtbaarheid tips in 60 seconden
Elke week deel ik samen met Annemieke van Waterschoot (Spiegelei Communicatie) praktische videotips.
Op het gebied van Bloggen en Social Media.
Ons beide specialisme >>.
Online zichtbaarheid vinden ondernemers vaak lastig. Hoe pak je dat meteen goed aan? In ieder geval door te doen. Wij merken dat ondernemers vaak te groot en te moeilijk denken. Daarom helpen we je graag. Iedere week delen we korte, praktische tips in een video van 60 seconden. Deze tips kun je meteen toepassen en dragen bij aan jouw online zichtbaarheid.
Want online zichtbaarheid is een groot woord, maar kun je in kleine stappen bereiken.
.