De interactieve afbeelding is een van mijn favorieten uit de Bloggen Zonder Tekst. Omdat deze vorm de ultieme manier is om minder te bloggen maar wél voor meer verkeer zorgt. Ik laat het he zien aan de hand van een concreet voorbeeld.
Meer met Minder
Verfrissend anders
Interactieve afbeelding: Minder Bloggen meer Verkeer
Beweeg over de interactieve afbeelding en de “hotspots” verschijnen.
Sta je op een hotspot dan verschijnt er een klein venster.
Klik op de “Read more” button om naar het betreffende artikel te gaan.
Dit werkt zowel op de desktop / laptop als mobiel.
PS. Lees door na deze interactieve afbeelding.
Een verzameling van nuttige blogtips
De interactieve afbeelding die ik gemaakt heb, geeft jou diverse handige blogtips. Over de meest uiteenlopende onderwerpen. Eerlijk: hier had ook een geschreven verhaal van gemaakt kunnen worden. Maar deze manier van presenteren is verfrissend anders. Het prikkelt. Het nodigt uit. Het zorgt ervoor dat je klikt op de onderwerpen.
Meer met minder
Je wilt resultaat zien met je blog. Dat mensen je artikelen lezen, dit zorgt voor verkeer naar je website. Elke week een nieuw blogartikel publiceren is een van de manieren. Maar wat doe je met oude blogartikelen? Hoe breng je die onder de aandacht? Daar is dit een prachtig voorbeeld van! Je brengt oudere blogartikelen, die een verband hebben met elkaar, samen.
Enerzijds is dit van waarde voor je lezer (daar doe je het in eerste instantie voor!). Anderzijds heb jij er ook profijt van. Want met relatief weinig moeite breng je oudere artikelen onder de aandacht waardoor deze weer nieuw verkeer krijgen.
Hoe zit het dan met de SEO?
Zoals je met dit artikel ziet, heb ik bij de interactieve afbeelding een begeleidende tekst geschreven. In deze tekst zit mijn SEO. Daardoor wordt ook dit artikel gevonden door de zoekmachines.
Daarnaast heb ik in de betreffende artikelen weer een link geplaatst naar dit huidige artikel: Linkbuilding. Op deze manier zorg ik er echt voor dat alles met elkaar in verbinding staat om er een zo groot mogelijk profijt van te hebben.
Tot slot geef ik nog een geschreven opsomming van de artikelen in de interactieve afbeelding aan het eind van dit artikel. Met de SEO zit het dus wel goed. Je moet hier slim mee omgaan en het per keer bekijken.
Verspreiding via (social) media
Deze interactieve afbeelding ook zeer uitnodigend om te verspreiden via social media. Zoals Pinterest, Facebook, Linkedin, Twiter, Google+, e.d. Vergeet ook je nieuwsbrief niet. Dit hoeft niet slechts eenmalig maar kan op verschillende momenten in de tijd over een langere periode. Net zoals je doet met je overige artikelen.
Kost deze manier van werken niet heel veel extra tijd?
Als ik deze presentatievorm eenmalig inzet dan is het arbeidsintensief. De tool zelf is makkelijk in gebruik. Het gaat er echter om welke manier (inhoudelijk) voor mij het beste werkt. Daarbij maak ik gebruik van de gratis versie van de tool en die heeft zijn beperkingen. Dat is echter ook weer de uitdaging.
Vooraf heb ik besloten dat deze vorm voor mij van waarde is en dat ik hem vaker wil gebruiken. Daarom het ik er tijd ingestopt om een soort template te creëren van waaruit ik verder kan werken. Dit kost mij eenmalig meer tijd maar daarna gaat het mij alleen maar tijd opleveren.
Kies daarom 2 á 3 presentatievormen naast tekst in je blog. Wissel af en ga slim met je tijd om. Dan levert het je wat op.
Hoe breng jij oude blogartikelen onder de aandacht?
De artikelen in deze interactieve afbeelding:
- WordPress mogelijkheden die je als gebruiker hebt
- Stockfotografie: Tips en Adviezen voor een juist gebruik
- Slimme categorieën en tags, zo doe je dat
- Omgekeerde piramide: Schrijven van een webtekst
- 9 Succesvolle Blogartikelen
- 9 redenen waarom lijstjes in een blog mensen trekken
- Een beter blogartikel? Check deze 8 zaken.
- Hoe gebruik je een call-to-action optimaal?
- De toegevoegde waarde van een buttonbijschrift.
Wil je leren hoe je een interactieve afbeelding maakt? Of een infographic? Of een podcast of een andere presentatievorm?
Wat ik je nu heb laten zien is één manier hoe je meer met bestaande content kunt doen. Door er een interactieve afbeelding van te maken. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Meer Doen Met Minder. De informatie die je al hebt op verschillende manieren gebruiken. Het is een kwestie van omdenken. Laat ik daar nou net een meester in zijn …
Dit leer je bijvoorbeeld tijdens de training “Bloggen Met en Zonder Tekst“, maar kijk ook naar het overige aanbod. Zit er niet bij wat jij wilt? Neem dan voor contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit is een klein voorproefje waar je direct wat aan hebt: