Social media awards

Op 11 juni jongstleden zijn de social media awards uitgereikt. Met deze uitreiking krijg je een goed overzicht welke bedrijven, en op welke manier, social media succesvol inzetten. Ik heb een selectie gemaakt van de inzendingen die mij het meest aanspreken.
Dat niet alles even succesvol is blijkt wel uit de categorie “Slechtste bericht”.

En wat dacht je van (de bizar uitgesproken) reacties die een webcare team over zich heen krijgt?
Gelukkig spreken we elkaar in het dagelijks leven toch iets anders aan.
Daar is een mooi filmpje overgemaakt.

Heb je (nog) niets met social media? Weet je niet goed wat social media voor jouw organisatie kan betekenen of wat voor toegevoegde waarde het heeft? In mijn volgend blogartikel ga ik hier op in. Schrijf je in op mijn nieuwsbrief om hem niet te missen.

Selectie van de beste social media awards

De beste inhaker

Winnaar: Centraal beheer Achmea

social media awards

De winnaar is erg leuk maar een inhaker in echt al zijn eenvoud is die van Andrelon.

“Tijdens de wedstrijd Nederland – Costa Rica was Tim Krul de grote held. Diezelfde nacht speelde Andrélon hier direct op in.” – de beste sociale media

Zo zie je dat je met iets kleins een groot bereik kunt hebben.

social media awards

 

Best creatief

Winnaar: ABN AMRO

Wie heeft deze rollercoster niet voorbij zien komen via welk kanaal dan ook?

social media awards

Maar die van de Telegraaf laat zien dat je ook hier niet groots hoeft uit te pakken.
Een originele manier om de overgang naar tabloid te laten zien, puur tekstueel.

social media awards

.

Beste tekst

Winnaar: Vodafona

social media awards

 

Alhoewel die van Vodafone sterker is gaat mijn voorkeur toch uit naar die van de Praxis.
Ik heb dan ook een zwak voor katten :=)

socia media awards

.

Beste reactie op een consument

Winnaar: Coolblue

Een erge leuke en snelle reactie van Coolblue.

social media awards

.

Maar ook deze snelle tweet van Etos laat zien dat je als bedrijf altijd aanwezig kunt zijn.

.

social media awards

.

Beste reactie van een bedrijf op een ander bedrijf

Winnaar: KLM

Reactie van KLM op een advertentie van Chocomel.

social media awards

Die van UPC spreekt mij meer aan omdat dit een leuk onderonsje wordt van verschillende bedrijven. Je ziet gewoon dat iedereen er veel lol in heeft.

.

social media awards

 .

Social media awards: De plank misslaan

Ook hier zijn awards voor uitgereikt!

 

Slechtse bericht

Winnaar: Yolanthe

Op instagram een foto plaatsen van een Spaans strand en zeggen dat je in Thailand zit.
Wie heeft dit bericht niet mee gekregen?

social media awards

.

Redelijk onschuldig.
Maar wat ik erg vind is het bericht van de Volkskrant.
Een  stukje tekst uit het artikel gebruiken als quote maar dan vervolgens uit niets laten blijken dat dit een quote is ….. Pijnlijk dat je de pogingen tot verbetering kunt zien, die bleven gewoon staan.

.

social media awards

.

#Ikdoeeenseatje

Als spotify luisteraar was de kans groot dat je een bericht kreeg van Seat die je een auto-abo wilde aansmeren.  Een reactie die totaal niet van toepassing was. Hij is op veel verschillende manier voorbij gekomen. Tot leedvermaak. Het heeft ertoe geleid dat lezers de #ikdoeeenseatje in diverse verschijningsvormen gebruiken.

.

social media awards

 

Tot slot het filmpje dat gemaakt is om de diversiteit aan reacties te laten zien die diverse webcare teams ontvingen. Het schaamrood staat op je kaken!

.

.

In mijn volgend blogartikel vertel ik op wat voor een manier social media voor jouw bedrijf van toegevoegde waarde is. Hoe je het kunt inzetten maar vooral ook waar je aan moet denken.

Alle genoemde beelden en informatie zijn afkomstig van debestesocialmedia.nl
Daar is ook het volledige overzicht van alle inzendingen te bekijken.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *