Unieke social media inspiratie: April 2019
April staat in het teken van de lente. Leuk en aardig maar dat betekent niet dat je de hele maand de bloemetjes buiten kunt zetten. Die berichten en foto’s zijn we wel een keer zat. Wat plaats je dan wel op je social media kanalen? Waardevolle berichten, waar je als bezoeker van denkt “Ja, hier kan ik wat mee. Hier heb ik wat aan.” Geef een waardevol inzicht, advies, een kijkje achter de schermen, een tip, een tool die je gebruikt …. verzin het maar. Kruip in de huid van je bezoeker en bedenk waarmee je deze écht van dienst bent.
Voor welke social media kanalen gebruik je onderstaande inspiratie?
Je gebruikt het voor Facebook, Instagram, Linkedin en Twitter. Maak een bericht met de juiste inhoud en tone-of-voice voor het specifieke kanaal. Wees creatief en denk aan wat jouw volgers willen weten, niet wat jij wilt vertellen.
Terugkijken op de vorige maanden?
Wie weet haal je nog inspiratie uit de voorgaande maanden, je vindt ze hier:
Januari, Februari en Maart.
Een eigen visuele social media strategie die staat als een huis.
Geen Hapsnap berichten meer maar posts waarmee je precies de juiste mensen aantrekt.
Berichten die je niet uren tijd kosten. Social media die voor je werkt in plaats dat jij je een slag in de rondte op social media werkt. Kortom, je wilt dat social media monster temmen en de regie krijgen.
Daar help ik je bij. Je ontdekt hoe je slimme berichten maakt in minder tijd en die ook nog eens wat opleveren. Niet alleen reacties en likes maar vooral potentieel nieuwe klanten.
Het lijkt niets op de inspiratie die hieronder staat, want dat is Hapsnap en zonder strategie of visie. Hieronder is alleen ter inspiratie, jij wilt meer dan dat.
Wil je weten hoe? Neem dan contact met mij op om de mogelijkheden die specifiek voor jou geschikt zijn te bespreken. Ik geloof niet in standaard formules, wel in een aanpak op maat.
Unieke social media inspiratie: April 2019
Ma. 01 – Welke 1 april grap staat je het meeste bij? Wat was het dat hem zo geloofwaardig maakte? Heb jij zelf een mooie 1 april grap?
Di. 02 – Breng je laatste blogartikel onder de aandacht.
Woe. 03 – Vertel waarom jij doet wat je doet, de zogenaamde “why”. Hoe ben je er ooit toe gekomen? Wat was je drijfveer? Wat heeft het je tot nu toe gebracht?
Do. 04 – Inhaker: Vertel een leugen dag. Ik ben geen voorstander van leugens maar je kunt het wel ombuigen naar een “waar of niet waar” post. Bijvoorbeeld door een poll te maken op Facebook of Instagram. Of maak een “fabel of feit” post op Linkedin. Uiteraard kun je dit ook in video doen.
Vrij 05 – Promoot je weggever. Bied een online kennismakingsgesprek aan of geef een review weg.
Zat. 06 – Stel een vraag waarbij jouw bezoeker moet antwoorden met een getal tussen de 1 en 10 of m.b.v.een emoticon. Denk aan een vraag als “Zit jij teveel uren per dag op je mobiel?“, “Hoe gezond eet jij?” of “Hoe lastig vind jij het om niet te snoepen?“. Kies een vraag die bij jou en je bedrijf past.
Zon. 07 – Vertel hoe jij jouw social media beheert: maak je elke dag een specifieke post, plan je een week vooruit in, heb je vast thema’s, hergebruik je posts van voorgaande jaren of van andere kanalen? Geef een kijkje achter de schermen en vertel hoe jij het doet.
Ma. 08 – Inhaker: Start Nationale Museumweek. Welk museum sluit heel goed aan bij hetgeen jij doet? Welk museumstuk heeft diepe indruk op jou gemaakt en waarom? Met welke kunstvorm heb jij echt helemaal niets en waarom? Wat is het verhaal achter een kunstwerk in jouw huis.
Di. 09 – Toen en Nu, plaats een foto van jezelf van 10 jaar geleden en van nu.
Woe 10 – Geef een tip waarvan je weet dat het voor veel van je bezoekers een ware eyeopener zal zijn.
Do. 11 – Vraag of bezoekers je ook willen volgen op een ander social media kanaal. Bijvoorbeeld door te linken op Linkedin waardoor je elkaars netwerk vergroot.
Vrij. 12 – Promoot je nieuwsbrief. Waarom aanmelden? Wat is het voordeel?
Zat. 13 – Wat is een goede manier om te ontspannen? Hoe bewaak je de tijd tussen werk en privé? Hoe zorg je tussen de balans van on- en offline?
Zon. 14 – Vertel iets wat niet bekend is bij een groot publiek. Wat is je lievelingsmuziek, waar schaam je je voor, wat is je favoriete smaak ijs, waar heb je een hekel aan, wat zou je nooit meer doen of juist nog een keer heel erg graag?
Ma. 15 – Inhaker: That sucks day. In Amerika is het de dag dat de inkomstenbelasting betaald moet zijn, daar hebben wij niets mee te maken. Maar het is wel een leuke dag om te vertellen wat niet goed gaat bij jou of in jouw bedrijf. Niet alleen maar de jubelverhalen vertellen maar ook eens de andere kant laten zien. Ondernemen is niet altijd leuk. Buig het wel om naar iets positiefs, wat het je er van geleerd?
Di. 16 – Breng een ouder blogartikel onder de aandacht.
Woe. 17 – Zet een klant in het zonnetje door te vertellen waarom deze persoon zo goed bezig is.
Do. 18 – Laat een testimonial zien en vertel wat je precies gedaan hebt voor deze klant. Hoe kun je ook anderen hierbij van dienst zijn?
Vrij. 19 – Promoot je online training. Wat heeft iemand eraan? Wat is het resultaat?
Zat. 20 – Deel je Instagram account en vraag aan je bezoekers dat ook te doen door hun link als reactie onder de post te plaatsten.
Zon. 21 – Offline day! Geen internet, helemaal niets. Roep je bezoekers op om ook alles uit te zetten als ze jouw post lezen.
Ma. 22 – Tweede paasdag, van oudsher de dag dat veel mensen uit verveling naar de meubelboulevard gaan (nooit begrepen waarom). Wat doe jij op deze dag?
Di. 23 – Wat doe jij om je focus te bewaren? Hoe werk jij het beste? Alle social media uit? Buiten de deur werken? Hoe doe jij het?
Woe. 24 – Welke vraag, probleem of behoefte heb jij de afgelopen tijd voor een klant vervult? Wat was het uitgangspunt en hoe heb je samengewerkt? Vertel het vanuit het standpunt van je klant.
Do. 25 – Wat raad je klanten als eerste aan om te doen? Waarom, waarvoor?
Vrij. 26 – Promoot een dienst of product dat aansluit op koningsdag.
Zat. 27 – Koningsdag! Laten we afspreken dat we het allemaal in onze eigen plaats vieren, denk dat het in mijn stad Amsterdam dan een stuk rustiger wordt! Bij mij om de hoek wordt standaard het Kingsland festival gehouden. Laat zien hoe jij deze dag viert of juist niet. Welke pareltjes heb jij weten te scoren? Welke bizarre acts heb je gezien? Wat je is opbrengst geweest als je wat verkocht hebt?
Zon. 28 – Vraag de mening van je bezoeker door een poll te plaatsen op Facebook, Instagram, Twitter. Of in video of tekst op Linkedin.
Ma. 29 – Inhaker: World Wish day. Afkomstig van de stichting “Make a wish”. Welke droom laat jij vandaag laten uitkomen voor iemand anders (al is het maar iets kleins). Welke dromen heb je zelf? Welke droom is voor jou al uitgekomen?
Di. 30 – Welke vraag krijg je altijd van klanten? Beantwoord deze zo uitgebreid mogelijk, Heb je gelijk een goed begin voor een nieuw blogartikel.
Heb jij tips voor de maand mei? Laat het mij weten.
Heb jij leuke tips voor de maand meiof voor een andere maand?
Laat het mij weten en plaats het als reactie onder dit artikel, dan neem ik ze graag op.
Elk maand deze unieke social media inspiratie in je mailbox ontvangen?
Geen stress meer over wat je nu weer moet plaatsen? De inspiratie gewoon in je mailbox, gratis en voor niets? Schrijf je in en je ontvangt ze, samen met een wekelijkse ContentTip, gewoon in je mailbox.
Want handig zo’n overzicht voor social media. Bedankt! ik ga er zeker gebruik van maken.