Unieke social media inspiratie: Januari 2019
Wat plaats ik op social media?
Waar haal ik de inspiratie vandaan?
Hoe werk ik vooruit en plan ik iets in als ik niets heb?
Een aantal voor de hand liggende vragen die ik regelmatig krijg. Daarom krijg je maandelijks inspiratie wat je op social media kunt plaatsen (je moet niets). Dit is de eerste maand: januari 2019.
Gebruik het ter inspiratie en geef er vooral je eigen draai aan. Maak het waardevol voor je volgers (potentiele klanten) en leg ALTIJD een relatie met hetgeen jij binnen je bedrijf doet of met jou als persoon. Zorg ervoor dat het geen flutberichten worden, daar heb ik zelf een hekel aan. Met een beetje aandacht maak je altijd een waardevol bericht. Dat is de reden waarom iemand jou volgt, een like geeft en een reactie plaatst.
De inspiratie hieronder is algemeen, zo is het door iedereen te gebruiken. Wil je echt een specifieke invulling die helemaal aansluit bij jouw bedrijf? Dan gaan we samen aan de slag met het bepalen van een goede strategie, planning en denken we ook na over de presentatievorm van de berichten. Niet alleen voor social media maar ook voor je blog, nieuwsbrief e.d. Neem gerust contact met mij op voor een vrijblijvend gesprek als je geïnteresseerd bent. Want jezelf verliezen in het maken van content is makkelijk, er resultaat uithalen is een ander verhaal. Dat is toevallig mijn specialiteit.
Voor welke social media kanalen gebruik je het?
De inspiratie gebruik je voor Facebook, Instagram, Linkedin en Twitter. Maak een bericht met de juiste inhoud en tone-of-voice voor het specifieke kanaal. Wees creatief en denk aan wat jouw volgers willen weten.
Unieke social media inspiratie: Januari 2019
- Gelukkig nieuwjaarswens: aak een mooie afbeelding en plaats er een eigen bijzondere wens bij.
- Plaats een motiverende quote met je eigen toelichting erbij: wat heeft jouw volger hier aan?
- Vraag aan je volgers wat hun belangrijkste doel is voor 2019.
- Deel een (eigen) video die je grappig vindt, motiveert of inspireert. Vertel vooral waarom je dit vindt.
- Maak een selfie van jou met je product of dienst. Bijvoorbeeld voor je beeldscherm waar je de juiste pagina open hebt staan. Vertel er iets over.
- Inhaker: Drie koningen. Geef je eigen draai: welke 3 personen inspireren jou? Waarom?
- Deel je “waarom” met je volgers. Waarom doe je wat je doet? Waarom doe je het op jouw manier? Waarom ben jij onderscheidend t.o.v. de rest?
- Zet je volgers aan tot actie (call-to-action): bij een blogartikel of post, voor het inschrijven op je nieuwsbrief of het downloaden van een e-book.
- Reageer op minimaal 5 posts van trouwe volgers op hun eigen tijdlijn. Dit wordt heel erg gewaardeerd en vergroot de interactie. Social media wordt hierdoor echt leuker!
- Vraag om de mening van je volgers: wat vind je leuker/mooier/beter, dit of dat? Je kunt hier een poll voor gebruiken maar ook een gallerij met diverse foto’s of gewoon tekst.
- Deel een (je laatste) blogartikel.
- Ga terug in de tijd en vertel iets (en laat zien m.b.v. een foto) waar je toen mee bezig was. Vraag of je volgers dit ook willen doen. “Wat deed jij x-jaar geleden?”
- Vraag om advies m.b.t. je bedrijf aan je volgers. Waar hebben ze behoefte aan? Waar willen ze dat het volgende blogartikel over gaat? In welke stelling herkennen zij zich het meest?
- Inhaker: Ruim je bureau op dag. Vertel over je dagelijkse routine voordat je begint met werken. Waarom doe je dat? Leuk om een foto van je bureau te delen.
- Vraag aan je volgers wat ze het leukste werk vinden om te doen.
- Plaats een inspirerende (korte) video, vergeet niet te vertellen waarom dit zo is.
- Inhaker: Lelijke truiendag. Maak een foto van jezelf in je lelijkste trui, vertel het verhaal erachter.
- Maak een foto van je favoriete product, eten, drinken, plaats, (werk)plek, o.i.d. en vertel waarom dit zo is.
- Inhaker: nationale popcorn dag. Maak een poll: zoet of zout?
- Deel een foto van je huisdier (of ander dier) en leg een link met je bedrijf. Bijvoorbeeld het geheugen van een olifant, de snelheid van een jaguar of de trouw van een hond.
- Inhaker: Blue monday. Wat is jouw gevoel? Hoe zit het bij jouw volgers? Kun je een link leggen met je aanbod?
- Deel een blogartikel.
- Inhaker: Dag van het handschrift. Wat doet social media met jou? Wat doet persoonlijk handgeschreven post met je? Leg een link naar je bedrijf: hoe ga je om met klanten qua (online)communicatie?
- Stel een vraag waarop een cijferantwoord tussen de 0 en 10 gegeven wordt.
- Deel iets uit de media dat een link heeft met je bedrijf en dat iets met je doet.
- Maak een post over een fijne samenwerking met een klant, zet die in de spotlights.
- Deel iets van jezelf dat niemand nog weet, vraag je volgers dit ook te doen.
- Inhaker: Internationale dag van de privacy. Hoe heb jij de AVG binnen jouw bedrijf verwerkt? Wat kunnen klanten van jou verwachten?
- Geef een tip over iets waarvan je weet dat dit gewaardeerd wordt.
- Maak een foto van waar je ook maar bent vandaag (hoeft zeker niet spannend te zijn!). Vertel waarom je daar bent en wat je doet.
- Inhaker: Andersomdag. Geef een tip die jij ook aan jouw klanten geeft en waar ze zelf nooit aan denken.
Elk maand deze unieke social media inspiratie in je mailbox ontvangen?
Geen stress meer over wat je nu weer moet plaatsen? De inspiratie gewoon in je mailbox, gratis en voor niets? Schrijf je in op de nieuwsbrief en je ontvangt het, samen met elke week een BlogTip, gewoon in je mailbox.
Heerlijk… hier kan ik wat mee!
Dank je wel 😘
Dan ben ik nieuwsgierig naar je posts 🙂