Contentcreatie 10 tips: Meer doen met je blog.

contentcreatie 10 tips: doe meer met een bestaand blogartikel | succesvol-bloggen.nl | content | onlinecommunicatie

Contentcreatie 10 tips: Meer doen met je blog.

9 op de 10 mensen denkt bij bloggen aan tekst, maar een blog is meer dan dat.
Tekst is nog altijd belangrijk, zeker voor zoekmachines. Al worden die steeds slimmer en kijken ze naar veel meer zaken, denk maar aan de afbeeldingen die je gebruikt. Tekst is één van de manieren die je in zet, gebruik daarnaast ook andere presentatievormen. 

Er is echter nog meer, meer maken van een bestaand blogartikel. Want nieuw is niet altijd beter.
Je blogartikel wordt van een grotere waarde voor je bezoeker waardoor de tijd en energie die je erin stopt ook voor jou een andere waarde krijgt. Je weet wat het je gaat opleveren en daar stop je graag tijd in: potentieel nieuwe klanten.

Deze gedachte én werkwijze vraagt wel om een andere aanpak. Niet meer een hapsnap artikel maken en deze een paar keer via social media delen. Het is werken vanuit een duidelijke strategie en plan. Het is meer dan een contentkalender vullen met artikelen en social media berichten. Misschien even wennen maar het levert je ontzettend veel op:

  • Een groter bereik via diverse kanalen waardoor je de juiste mensen (jouw doelgroep) aantrekt;
  • Meer tijdwinst, op diverse vlakken;
  • Meer waardevolle content.

Soms is het lastig om de kansen en mogelijkheden te zien. Of zie je zoveel dat je niet weet waar te beginnen, want wat is de beste strategie voor jou?

.

 

Wat doe je dan met een bestaand artikel?

In de interactieve afbeelding hieronder zie je 10 verschillende presentatievormen. Elk daarvan is afkomstig van een bestaand artikel. Zoals je ziet is het niet van slechts 1 artikel afkomstig, dat is ook wel veel. Waar het om gaat is dat ik je de diversiteit en mogelijkheden wil tonen. Want wat je kiest past bij je doelgroep, missie en visie.

Hoe werkt de interactieve afbeelding?

Beweeg met je cursor over de afbeelding en in elk oranje cirkel zie je een zogenaamde hotspot verschijnen. Een hotspot is letterlijk een plek waar je op kunt klikken. Klik je op een hotspot dan verschijnt er een klein venster met de mogelijkheid om door te klikken naar het betreffende artikel.

Wat is het doel van deze interactieve afbeelding?

Naast het feit dat ik je 10 verschillende presentatievormen laat zien (er zijn er nog veel meer trouwens maar dit terzijde) is het ook een mooie manier om oudere blogartikelen onder de aandacht te brengen. Het is anders dan een lijstje (die vindt je onder de afbeelding als je dat prettiger vindt).

Een interactieve afbeelding is een middel, geen doel op zich.

Net zoals alle andere presentatievormen is het belangrijk om te onthouden dat het slechts een middel is en geen doel op zich. Je past het toe omdat het past binnen de kernwaarde van jouw online communicatie, omdat het past bij jouw doelgroep en omdat het past bij de boodschap die je wilt overbrengen. Dan heeft het een toegevoegde waarde.

Contentcreatie 10 tips: een tekstuele opsomming van de presentatievormen in de interactieve afbeelding.

Deze 10 presentatievormen zijn gebruikt:

 

Ga jij slim om met de content die je maakt?

Haal jij er alles uit wat erin zit? Of ben je nog steeds heel veel tijd kwijt aan het bedenken en maken van nieuwe artikelen, posts, nieuwbrieven, mails, e.d.?
Wil je weten waar de kansen en mogelijkheden voor jou liggen? Stuur mij dan een bericht. Ik weet 100% zeker dat ik zo een aantal mogelijkheden voor jou benoem waar jij nog niet aan gedacht hebt. Mail mij op yolanda@succesvol-bloggen.nl of bel naar 06 41 38 74 86. Ik beloof je, ik bijt niet.