Social Media Post Inspiratie December 2019

Unieke-social-media-inspiratie-December-2019

December, de maand van de feestdagen: sinterklaas, kerst, oud en nieuw.
Genoeg momenten om iets te delen lijkt mij, maar hoe maak je een bericht die anders is dan alle anderen? Daar geef ik een voorzet voor, aan jou om er je eigen draai aan te geven.

De maand december is ook een moment om terug te kijken op het afgelopen jaar: wat heb je allemaal bereikt? Wat zijn de successen geweest? Daarbij draait het niet zozeer om jou als wel om wat je samen met of voor een klant hebt gedaan. Die heeft wat bereikt met jou, dát verhaal vertel je.

Vergeet vooral ook niet je “faalmomenten” te delen, want dat iemand echt alleen maar succes heeft is een sprookje, 9 van de 10 dingen “mislukken”. Maak er geen drama van en vertel vooral waardoor het kwam dat het niet lukte en wat je er vervolgens mee gedaan hebt: een leermoment delen dus.

Tot slot is december is ook de maand om vooruit te kijken.
Wat is de grote lijn: wat wil je bereiken, doen, waar droom je van? Hoe kan iemand jou daarbij helpen? Wat ga je alleen of juist samen met iemand doen? Wat doe je in januari al en wat op een later moment in het jaar? Prikkel vast met nieuwe ideeën.

Genoeg inspiratie voor deze maand lijkt mij.
Niet alleen voor social media berichten maar óók voor het maken van nieuwe blogartikelen.

Tipje van de sluier voor volgend jaar: dan krijg je elke maand inspiratie voor het maken van nieuwe blogartikelen. Een andere vorm dan deze social media inspiratie maar met net zoveel impact.
Wil je dit niet missen schrijf je dan vooral in, helemaal onder dit artikel staat hoe.

 

Terugkijken op de vorige maanden?

Wie weet haal je nog inspiratie uit de voorgaande maanden, je vindt ze hier:
JanuariFebruari, Maart, April, Mei, Juni , Juli, Augustus, September, Oktober en November.

 

Social media inspiratie December

Zon 1Nog 30 dagen en dan is het 2020. Wat tel jij af? Waar kijk je naar uit? Hoe snel mag het jaar van jou voorbij zijn? Of mag het juist nog eindeloos duren? Wat wil je meegeven aan je ideale klant.

Ma 2Inhaker: Cyber Monday. Uiteraard overgewaaid uit Amerika: de dag na Black Friday begonnen veel mensen met het online kopen van kerstcadeaus om de drukte voor te zijn. Hier is door marketingbureaus slim op in gespeeld. Op Cyber Monday doen veel bedrijven nu een stevige online kortingsactie. Kun jij daar ook op inspelen?

Di 3Terugkijken naar de maand …. Kies een maand waarin je iets bijzonders (zakelijks) deed of meemaakte. Wat was het dat het dat je het daarom is bijgebleven? Wat heeft iemand anders eraan? Kortom: wat is je boodschap met dit verhaal.

Woe 4 – Muizen en Kikkers, ik ben er dol op. Welke het lekkerste zijn lees je hier >
Van welk snoepgoed kun jij niet afblijven?

Do 5Pakjesavond, surprises… dat is wel heel makkelijk om een bericht over te maken. Vertel anders liever over de grootste “surprise” die je zakelijk hebt meegemaakt. Stukje storytelling. Korte versie: social media bericht, langere versie: blogartikel. Of wat dacht je van een video? Kun je ook prima bij je blogartikel plaatsen.

Vrij 6 – Sinterklaas is nu voorbij, tijd om aan de kerst te denken. Wat is een leuke locatie om naar toe te gaan voor een kerstborrel? Met collega’s, je team of waarbij je zakelijke relaties uitnodigt. Waar ben je het afgelopen jaar geweest en is echt een aanrader? Vraag ook naar input van anderen. Wil je veel interactie dan is deze post echt een aanrader.

Zat 7Vraag om advies m.b.t. je bedrijf aan je volgers. Waar hebben ze behoefte aan? Waar willen ze dat het volgende blogartikel over gaat? In welke stelling herkennen zij zich het meest?

Zon 8Deel een funfact van jou. Op deze pagina heb ik een aantal funfacts van mij opgeschreven.

Ma 9Welke maandag was dit afgelopen jaar echt een ramp? Waar alles echt misging en je hoopte dat de dag voorbij was? Waarom, waar lag dat aan? Belangrijker: wat heb je ermee gedaan en wat heeft iemand anders aan jouw verhaal? Wat is de boodschap die je wilt meegeven?

Di 10Lijstjes dag! Deel jouw favorieten in een lijstje: video’s, boeken, blogartikelen, weggevers, klanten, projecten, producten … verzin het maar. Mensen zijn dol op lijstjes. Waarom? Hierom.

Woe 11Heb je dit jaar een weggever gemaakt? Een challenge gegeven? Een webinar gehouden? Blik hier op terug en laat een mooie reactie zien van een deelnemer (vergeet geen @ en # te gebruiken).

Do 12Wil jij een keer op het BlogPodium staan van Succesvol-Bloggen? Dat kan! Dit zijn je voorgangers. Stuur een mail naar yolanda@succesvol-bloggen.nl

Vrij 13Vrijdag de dertiende. Ooit heb ik mijn rijbewijs gehaald op vrijdag de dertiende, in één keer. Op stralende zonnige dag. Ik weet ook nog heel goed dat ik om 13:00 uur moest afrijden. Het was een topdag. Wat heb jij voor een (top)ervaring gehad op vrijdag de dertiende?

Zat 14Benoem en bedank nieuwe volgers die je dit jaar gekregen. Hoe ben je gegroeid? Wat heb je daarvoor gedaan? Waar ben je actief? Waarom heb je daar voor gekozen? Dit soort informatie is machtig interessant om te lezen voor anderen.

Zon 15Fouten maken doen we allemaal, het gaat er om wat je er vervolgens mee doet. Welke fout is jou het meest bijgebleven dit jaar? Het kan iets van jezelf zijn maar ook van een ander of juist iets wat je in het nieuws gezien hebt.

Ma 16Welke maand in het afgelopen jaar heeft gezorgd voor een keerpunt? Voor jou, je bedrijf of een klant. Vertel het verhaal op een manier dat je er echt in gezogen wordt: storytelling.

Di 17Heb je een weggever gemaakt die het altijd heel goed heeft gedaan maar die nu niet meer op je site staat? Haal hem voor 1 dag uit het stof en deel hem alsnog. Kijk of hij nog steeds zo goed werkt.

Woe 18 – Deel je laatste blogartikel! Natuurlijk niet alleen vandaag maar doe het meerdere keren op diverse tijdstippen en op verschillende kanalen. Hoe je dat het beste kunt doen lees je hier >

Do 19Throwback thursday, wat deed jij op 19 februari? Kijk eens naar een oude post die je geplaatst hebt op Facebook, Instagram of Linkedin. Herpost deze en vertel hoe je er nu op terugkijkt.

Vrij 20Welk artikel heeft het heel goed gedaan dit jaar? Kijk in je Google Analytics wat op nummer 1 staat. Hoe komt het dat dit artikel het zo goed heeft gedaan? Wat ga je er verder nog meer mee doen?

Zat 21 – De kortste dag van het jaar en de langste nacht. Zonder Ying geen Yang. Wat zijn bij jou en jouw bedrijf twee tegenpolen die niet zonder elkaar kunnen?

Zon 22Aan welke Netflix serie heb je veels te veel tijd besteed, meer dan goed voor je was? Was het de moeite waard of achteraf verloren tijd?

Ma 23 – Nog even doorbikkelen voordat er iets meer tijd voor jezelf komt (heb je kerstvakantie?). Waar verheug je je op? Wat ga je doen of juist niet meer doen? Welke tips wil je meegeven om te zorgen dat iemand anders ook even niets kan doen?

Di 24 – Terugkijken naar de maand…. juli. De zomer, we hebben de nodige hittewaarschuwingen gekregen. Kies een foto uit deze periode en kijk even terug naar dat moment.

Woe 25 – Uiteraard is het kerst. Op NPO 2 begint de Top 2000, met elke keer weer de gedoodverfde nummer 1: Queen. Ik kan het nummer niet meer horen. Vertel liever wat jouw favoriet is. Mijn favoriet is al lange tijd deze (krijg elke keer weer kippenvel):

Do 26Opgedoft of juist een pyamadag? Twee uitersten, wat doe je wel en niet? Of zit je in de ochtend lekker je onesie en in de middag/avond in je kerstpak? Leuk om te laten zien en er over te vertellen in een bericht.

Vrij 27Deel een goed voornemen dat jij hebt en waarvan je weet dat jouw lezers zich hierin gaan herkennen. Gedeelde smart …. Wat ga je doen om dit voornemen te halen? Wat doe je of doe je juist niet meer? Welke hulp heb je nodig?

Zat 28 – Tradities, deze tijd staat er bol van. Groot of juist iets heel kleins. Wat is echt een familietraditie bij jou? Heb je zakelijk ook een traditie?

Zon 29Welk (vak)boek heb jij het afgelopen jaar gelezen en is echt een aanrader? Misschien heb je er een review over geschreven of over gelezen, voeg dan de link toe.

Ma 30Ben je vrij of werk je deze dag? Veel mensen vinden het heerlijk om juist vandaag te werken omdat het dan zo lekker rustig is. Allemaal klusjes doen waar je normaal niet aan toe komt. Wat doe jij?

Di 31 – Terugblikken en vooruit kijken. Maar ook stilstaan, bij het moment. Leg vandaag een waardevol moment stil in een foto en deel dat. Veel woorden zijn vaak niet nodig, juist niet. Vang het in een beeld.

 

Ga lekker aan de slag met deze inspiratie en maak er vooral je eigen berichten van.
Gebruik je eigen woorden, beelden en misschien zelfs wel video. Het maakt niet uit HOE je het doet ALS je het maar doet.
Als je er 1x per maand tijd voor reserveert om berichten te maken heb je er een maand geen omkijken meer naar. Genoeg tijd om interactie aan te gaan.

 

Elk maand gratis inspiratie in je mailbox ?

Schrijf je in en je ontvangt het gewoon in je mailbox samen met andere waardevolle artikelen.
Om de week een korte mail met een link (soms meer).
Je gegevens verstrek ik niet aan derden en gebruik ik alleen om je om de week een mail te sturen.
Verder beloof ik je ook dat ik je niet bestook met aanbiedingen voor programma’s, trainingen en workshops o.i.d.
Die blijven exclusief.