Social Media Inspiratie November

Unieke-social-media-inspiratie-November-2019

Unieke social media inspiratie: November 2019

November vind ik altijd een heerlijke maand. De feestverlichting wordt weer buiten in de winkelstraten opgehangen, de etalages worden mooier en ook in huis wordt het steeds gezelliger gemaakt met luchtjes en lichtjes. Meer tijd binnen doorbrengen zorgt er ook voor dat we wat meer (nog meer?) op social zitten. Tijd dus om leuke, mooie en waardevolle berichten te maken (dat doe je natuurlijk altijd al toch?).

Maak je eigen etalage mooi, zorg dat bezoekers aanhaken en blijven hangen.
Deze maand weer nieuwe inspiratie om berichten van te maken. Net zoals ook de vorige maanden: gebruik het als inspiratiebron, geef er je eigen draai aan.

Wat ik merk bij mijn klanten is dat er vaak slechts een klein zetje nodig is, een andere invalshoek. Niet doen wat je altijd doet maar er een twist aan geven. Dan heb je opeens een bron aan inspiratie liggen en maak je moeiteloos in 2 uur al je berichten voor een hele maand. Dat kan echt.

 

Terugkijken op de vorige maanden?

Wie weet haal je nog inspiratie uit de voorgaande maanden, je vindt ze hier:
JanuariFebruari, Maart, April, Mei, Juni , Juli, Augustus, September en Oktober.

 

Social media inspiratie November

Vrij 1 – Nog 2 maanden en dan is 2019 alweer voorbij. Wat staat er bij jou op de agenda dat je speciaal in deze laatste twee maanden van het jaar gaat doen? Een training, workshop, online training, webinar, challenge…? Zet dat vandaag in de spotlights. Een uitgewerkt plan hoeft het nog niet te zijn, het idee is voor nu al genoeg. Maak mensen maar warm.

Zat 2 – Zaterdag is een dag om te relaxen. Maar wat is relaxen voor jou? Op welke manier doe je dat? Privé en/of zakelijk.

Zon 3 – Inhaker: Haal alle clichés maar uit de kast want vandaag is het clichédag! Welk cliché hoor jij altijd binnen jouw vakgebied? Hoe ontkracht je deze?

Ma 4Welk event, webinar of workshop bezoek je deze week en raad je aan om ook naar toe te gaan? Waarom? Vergeet geen @mention en # te gebruiken, dan wordt jouw bericht ook gezien door een groter publiek.

Di 5Waar ben je trots op? Met welke klant heb je zulke grote stappen gezet dat deze klant enorm gegroeid is? Door een probleem van een klant te benoemen en te vertellen hoe jullie dit samen hebben opgelost laat je zien dat jij dit ook voor anderen kunt doen. Bedenk: het gaat niet om jou maar om je klant.

Woe 6Deel een video met een goede tip. De video hoeft niet lang te zijn, 60 seconden is al goed. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze blogtips in 60 seconden.

Do 7Welke productiviteit apps gebruik je en waarom? Wat is dé topper waardoor je tijd bespaart of echt productiever door wordt?

Vrij 8Deel je laatste blogartikel. Maak een sprankelend bericht waardoor mensen echt het hele artikel willen lezen op je website.

Zat 9 – Deel je favoriete podcast, soundcloud of youtubekanaal.
Een van mijn favoriete youtube kanalen is bijvoorbeeld “Living Big in A Tiny House“. De creativiteit van deze huisjes, de manier waarop het in beeld is gebracht en de vaak prachtige locaties: ik smul ervan.
Zakelijk gezien kan ik hier vele haakjes bij bedenken, het kan maar hoeft niet. Zeker niet in het weekend.

Zon 10Ben je in het weekend helemaal werkvrij of doe je toch wel wat? Wat doe je dan? Waarom?
Zelf heb ik erg geen problemen mee om in de avond of in het weekend wat te doen. Zeker niet als mij dat doordeweeks extra rust geeft. De tijd is echt verandert dat het weekend voor de rust is. Wel is het belangrijk om rust in te bouwen, maar dat kan op elke moment van de week en dag. Hoe denk jij hierover?

Ma 11Maak een eenvoudige poll: “Mijn agenda voor deze week zit … A) Overvol B) Precies goed C) Heeft nog genoeg ruimte voor onverwachte zaken.

Di 12Wat zijn jeukwoorden in jouw vakgebied? Wat is het grootste jeukwoord? Zo heb ik ooit een blogartikel gemaakt “Content als jeukwoord”. Op linkedin kwamen daar een hele hoop leuke reacties op!

Woe 13Wat zie jij dat je doelgroep niet ziet? De bekende blinde vlek: benoem, beschrijf en/of laat het zien. Dit kan een ware eyeopener zijn. Zorg ervoor dat je een bericht maakt dat “open” is. D.w.z. dat er alle ruimte is om een reactie te geven, vraag daarom. Wees specifiek in wat voor een soort reactie je verwacht, dat maakt het voor een bezoeker makkelijker om er een te geven.
Je kunt hier altijd een link leggen naar een bestaand blogartikel op je website. Of laat het de aanleiding zijn om een nieuwe van te maken.

Do 14Hoe blijf je jezelf ontwikkelen op kennis gebied? Hoe zorg je ervoor dat je jouw klanten op een goede wijze kunt blijven bedienen? Vertel hierover of laat het zien, zo laat je zien dat je de expert bent én blijft.

Vrij 15 – Inhaker: I love to write day. Een open deur op deze blogsite: schrijf vandaag een blogartikel of een mooie post. Wat is jouw tactiek? Hoe start je? Wat is jouw gouden tip? Deel jouw tactiek met anderen.
Schrijf je een bericht in een paar minuten of kost het je wel een uur? Waar zit dat dan in? Zijn het de stemmetjes in je hoofd?

Zat 16 – Appels met peren vergelijken, wat is dat voor jou? Op welke manier vergelijken jouw potentiële klanten appels met peren?

Zon 17Inhaker: unfriendday. Heb jij ook honderden “vrienden” op Facebook, Instagram of Linkedin? “Vrienden” die je eigenlijk helemaal niet kent. Die je ooit geaccepteerd hebt omdat je denkt dat het mogelijk potentiële klanten kunnen worden? Schoon je vrienden eens op. Maak een mooie bericht waarin je verbinding zoekt met de mensen waar je wél wat mee hebt.

Ma 18Hoe bespaar je tijd en waarop? Dit is iets waar veel mensen behoefte aan hebben. Maar ook aanvullen met een eigen tip, een leuke manier om interactie aan te gaan (kun je ook weer een blogartikel over maken).

Di 19Wat is het vreemdste (zakelijke) verzoek dat je ooit hebt gekregen? Vreemd maar het bleek uiteindelijk heel goed te werken. Waardoor je uit je comfortzone stapte en ontdekte dat je veel meer kon dan je dacht.

Woe 20Welk (vak)boek heb je gelezen dat je graag wilt delen? Schrijf een korte review.

Do 21Je kijkt terug naar het begin van je carrière, welke tip geef jij je jongere zelf? Wat had je liever anders gedaan? Wat heeft jouw bezoeker daar aan?

Vrij 22Deel een e-book, pdf, checklist of een stappenplan. Verpak het als een echt cadeau dat je aan iemand geeft. Jij hebt het met een speciale reden gemaakt: het geeft antwoord op een vraag, een oplossing voor een probleem of het geeft een inzicht dat iemand goed kan gebruiken. Dáár ga je het over hebben, dat staat centraal.

Zat 23Wat is jouw online kooptip? Webshop waar je super tevreden over bent? Doe je on- of offline je boodschappen?

Zon 24Welke netflixserie of film is een aanrader om te kijken? Een zondag in november, grote kans dat het buiten nat en guur is, dan kan iedereen wel een goede tip gebruiken.

Ma 25Motivatie maandag: geef een advies aan je doelgroep waar ze direct wat aan hebben deze week. Niet een voor de handliggend advies maar een die juist niet zo bekend is, lever waarde.
Als ik het bij het bloggen houd: liever 1 artikel per maand dan helemaal niets. Blijf in je routine en máák iets, dan blijf je namelijk altijd groeien.

Di 26Waarom doe je wat je doet? Wat is je zogenaamde “why”? Wat is de reden dat je jouw bedrijf bent gestart? Met welke vragen of problemen zitten jouw klanten waardoor jij dacht “Daar kan ik wat aan doen”.
Voor jou is jouw gekozen route heel vanzelfsprekend, maar voor de buitenwereld is dit een ander verhaal. Vertel jouw verhaal, waar ben je begonnen? Welke zijpaden heb je gemaakt? Hoe komt het dat je nu doet wat je doet?

Woe 27Welke vraag van een klant heb je recent gekregen waarvan je weet dat meer mensen het antwoord willen weten? Daar ga je nu uitgebreid op in.

Do 28Breng een ander social media kanaal van jezelf onder de aandacht en vraag mensen je ook daar te volgen. Wel voor een goede reden uiteraard.

Vrij 29Inhaker: BlackFriday. Een Amerikaanse gewoonte die ook hier toegepast wordt: mega veel aanbiedingen en kortingen op producten en diensten. Vandaag is dé dag waarop je je slag kunt slaan. Wat heb jij aanbieding?
Dit heb je natuurlijk al lang van te voren uitgedacht en breng je al eerder in beeld, dit is de dag waarop je echt helemaal los gaat.

Zat 30Welk nieuwsartikel is opmerkelijk vandaag voor jou en waarom?
Bekijk de (digitale) krant eens met een andere blik en ontdek welk bericht een mooie aansluiting heeft op jou en je bedrijf. De # en @mention kun je overnemen, een mooie inhaker. Kijk eventueel wat trending is vandaag, daar haak je ook op in.

 

Ga lekker aan de slag met deze inspiratie en maak er vooral je eigen berichten van.
Gebruik je eigen woorden, beelden en misschien zelfs wel video. Het maakt niet uit HOE je het doet ALS je het maar doet.
Als je er 1x per maand tijd voor reserveert om berichten te maken heb je er een maand geen omkijken meer naar. Genoeg tijd om interactie aan te gaan.

 

Heb jij tips voor de maand december? Laat het mij weten.

Heb jij leuke tips voor de maand november of voor een andere maand?
Laat het mij weten en plaats het als reactie onder dit artikel, dan neem ik ze graag op.

 

Elk maand deze unieke social media inspiratie in je mailbox ontvangen?

Geen stress meer over wat je nu weer moet plaatsen? De inspiratie gewoon in je mailbox, gratis en voor niets? Schrijf je in en je ontvangt ze gewoon in je mailbox samen met andere waardevolle artikelen.

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *